Előzmények 2. rész, 3. fejezet: A nyaralás

5/12/2018 - 5/18/2018

Tehát ott hagytuk abba, hogy szomorú szívvel elhagytuk a hajót. Végülis sikerült egy transzfert megcsípni a repülőtérre, így oda is hamar visszajuttotunk, ahol átvettük az autót. Idén egy piros Ford Mustangot választottunk, ha már esküvő, meg nászút, meg minden, akkor az autó is legyen alkalomhoz illő.

Autóba pattantunk és irány Fort Myers Beach, mely Florida nyugati oldalán található. 3 óra és 15 perc alatt értünk oda egy szünettel.
A szállásra azonban még így is várni kellett további 3 órát.

De hogy is kerültünk Fort Myers Beach-re? Talán van, aki emlékszik az első floridai utunk végére:
Miután hazamentünk, akkor fedeztük fel, hogy van egy Sanibel nevű sziget, mely arról híres, hogy halomban állnak a kagylók… Tök szomorú voltam, hogy ezt csak otthon vettük észre, de így persze adva volt az úticél.
Na, így kerültünk ide. Fort Myers Beach-en a szállásunk közvetlenül a tengerparton volt. Sajnos az ablakunk nem a vízre nézett és maga a szállás sem volt valami nagy szám. Szálloda volt, de inkább motelre emlékeztetett. Bár azóta már voltunk máshol is hasonló kaliberű szállodában.
Arra emlékszem például, hogy az ágy nagyon kényelmetlen volt.
De hát ezeket ki lehet bírni, mert hiszen az idő nagy részét nem is ott töltöttük.
Na, de egyelőre ott tartunk, hogy várni kell a szállásra. Így elmentünk sétálni a környéken. A növényzet varázslatos, sok helyen kis gyíkok futkorásznak.
Egy kis templomig jutottunk, bementünk a kertjébe. Van ott egy kis tó és ki van írva, hogy vigyázzál, mert aligátorok és kígyók bárhol lehetnek… Na, ezt “imádtam”…

Fort Myers Beach, FL

Viszont a táskánk tök nehéz volt, ezért nem mentünk messzire, inkább a szálloda területén várakoztunk. Este a parton vacsoráztunk, majd fürdés és alvás volt az aznapi program.

Egy 9 órás alvást követően megreggeliztünk, majd egyből indultunk is Sanibel és Captiva szigetekre. Ez itt tényleg a kagylómennyország.

Sanibel, FL

Tettünk egy nagy sétát a parton, a világítótorony környékén. Itt találkoztunk egy cuki teknőssel. 🐢
Captiva Beach pedig hivatalosan Kagylómennyország fővárosa! Életemben ennyi kagylót nem láttam még soha. Szó szerint halomban álltak.
Ezek fantasztikus helyek, viszont a parkolás mindenhol nagyon drága. 5 USD/óra!

14:30-kor eleredt az eső és gyakorlatilag innen kezdve két napig folyton esett. De ez minket nem nagyon tartott vissza semmitől. Mi csak mentünk.
Ha esett, akkor autóztunk.
Elmentünk a Lovers Key State Parkba, majd megkerestük a delfines program helyét.

Voltunk a kagylómúzeumban is. Óriási, hogy ilyen hely is van!! Órákat töltöttünk itt. Nagyon jó, hogy minden, amit elmeséltek a múzeumban, az gyakorlatilag élőben elevenedett meg a szemünk előtt a tengerparton: élő kagylók, tengeri csillag, minden de minden. 🐚

Bailey-Matthews National Shell Museum - Sanibel, FL

Elmesélte a néni, hogy az élő kagylókhoz nem szabad hozzányúlni - korábban szerintem még nem is láttunk ilyen hatalmas, óriási kagylókat. Illetve azokhoz sem szabad hozzányúlni, amiben kis rákok élnek.
A tengeri csillagokat az apály sajnos gyakran kisodorja a vízből; ha gyorsan visszakerülnek, akkor van esélyük a túlélésre. Ezt ott a parton helyi önkéntesek is mondták, mert ekkor éppen apály volt és rengeteg csillag hevert a parton. Segítettek visszavinni őket a vízbe. Én először nem mertem megfogni őket, de aztán végül én is segítettem!
De az nagyon fontos, hogy soha senki ne vegye ki őket a vízből egy-egy szelfi kedvéért, mert az ezeknek a gyönyörű tengeri lényeknek az életébe is kerülhet!

Szerintem még ennyire “élő” tengerparton nem is voltunk. Csodálatos volt.

Kiderült, hogy innen kb. 10 percre van, az a hely, ahol tavaly Csibi megkérte a kezem, így oda is visszatértünk nosztalgiázni.

Barefoot Beach, FL

A Nemzeti Parkba is visszamentünk: Itt tök jó az is, hogy a belépővel aznap bármikor vissza tudsz menni, ha szeretnél.
Itt azért elég ijesztő volt számomra, hogy egy csomó helyen, az ösvények bejáratánál ki volt táblázva, hogy aligátorok vannak. Ezért kb. nagyjából 4 percig tudtam bátornak tettetni magam, aztán mondtam, hogy na akkor innen most megyünk! 😀
Viszont volt egy tengerparti része is, ahol a parthoz közel delfineket pillantottunk meg. Hát az csodás élmény volt.

Aztán befizettünk egy delfinles programra. Kivisznek hajóval az öbölbe és ha szerencsés vagy, láthatsz delfint.
Ez itt szinte biztos amúgy, mert 60 delfin él ott "törvényesen". Nekik ez a lakhelyük! 😀

Úgyhogy láttunk is. Csibi olvasta, hogy hátra kell ülni a hajón/csónakban, mert ha gyorsan megy, akkor a motor keltette hullámokat szeretik meglovagolni a delfinek és ott ugrálnak. 🐬
Na hát nem sikerült odaülni, mert 4 emberke befoglalta az egész sort és hát elég hülyén viselkedtek. Bármi volt, az egyik bácsi szó szerint ugrált, vetődött a hajón mindenki elé, mert ő fotózni akart.
Aztán a kapitány mondta, hogy mindenki jöjjön hátra, mert itt jönnek a delfinek. Hát az tényleg szavakkal el nem mondható, hogy ott ugrálnak karnyújtásnyira természetes életközegükben.
Csodás volt, csak a hülyék miatt kb. egy darab jó fotót tudtunk csinálni ketten… 😔

Aztán kérdeztem Csibit, hogy "szerinted holnap is van ez a program??" Azt hitte viccből kérdezem. De én ilyennel ritkán viccelek, így aztán nyilván befizettünk még egy körre! 😀
A kapitány is emlékezett ránk, nagyon jó fej volt, olyan igazi amerikai fazon - Steve 😀 - és tök rendes volt, mert mindig nekünk szólt, ha delfin közeledett… Szóval lettek jó fotók és kb. 3x is intézett nekünk "delfin show-t"!

Fort Myers Beach, FL

Így telt el 17 nap… 😀 Szó szerint tökéletes nyaralás volt.

Következő nap indultunk haza. Délelőtt még eltöltöttük a környéken az időt, aztán irány Miami.
Tavaly mindig a Dennys-ben ettünk, itt is voltunk már; így korábban megbeszéltük, hogy idén is ott ebédelünk a hazaút előtt.
Ez a Dennys közel van a reptérhez, úgyhogy ez logikus volt. Tavaly fullon volt, most alig voltak, de nagyon jó volt ott kajálni.

Aztán dugóba keveredtünk, de még épp időben értünk a reptérre…

És aztán képzeljétek, sehol nem volt sorbanállás, néztünk is, hogy mi van. Aztán az ember ránk ijesztett, hogy hát persze, mert késésben vagyunk. Szerintünk viszont baromira időben voltunk.
Az ellenőrzésnél engem félreállítottak, megmotoztak, most se tudom, miért…
És mindeközben a táskámból kivették az e-könyv olvasómat, Tolino-t. (Ez a márkája, de mi csak így hívjuk őt.)
De ezt már csak a repülőn vettük észre. Ezen nagyon kibuktam, mert fel nem foghatom, miért nyúl bárki a táskámba. Utólag így már értettük, hogy miért jött később a táskám.
Nagyon elszomorodtam, sírtam is, mert Csibi nem is itthon vette és az egész tökéletes nyaralás legvégére ez nagyon nem hiányzott…

Szóltunk a stewardessnek, de már sajnos senki sem szállhatott ki a gépből.
Így aztán maradt az, hogy írunk a reptérnek, ha hazaérünk. A biztosítónak nem tudtunk szólni, mert a blokkja már nincs meg. Szóval ez így egy kicsit szomorú befejezése volt a tökéletes nyaralásnak.

Ami viszont nagyon érdekes volt, hogy kevesebb mint 10 óra volt a hazaút és még annál is egy félórával hamarabb érkeztünk Zürichbe, ami mondjuk nem is volt baj, mert éppen csak annyi időnk volt, hogy átmenjünk a másik géphez, ami Bécsbe indult.
A gépen volt egy legénybúcsús társaság és ráadásul női pilótánk volt.
Szóval vicces volt.
De minden tök rendben volt, úgyhogy szerencsésen hazaérkeztünk.

Na és akkor otthonról persze az esélytelenek nyugalmával írtunk Miami-ba, hogy mi a szitu. Válaszoltak, hogy "még keresik". Gondoltam, hogy ja, persze, egy következő utas tuti lenyúlta.

Egy régi tanítványom Münchenben él, de ők is éppen nyaralni voltak, úgyhogy megbeszéltük, hogy megvárjuk míg hazaérnek és aztán hozzájuk rendelünk egy újat (mert itthon nem lehet kapni és nem is szállítják Magyarországra).
Na, szóval egyeztettünk mindent, majd Csibi megrendelte. Mindez kb. június közepén történt.
A csavar a történetben és ami miatt hiszek a csodákban: ahogy elküldte a rendelést, levelet kaptunk a miami reptértől, hogy MEGTALÁLTÁK!!!!!! (A rendelést pedig időben törölni tudtuk.)
Szóval meglett és aztán teljesen épségben haza is ért!!!

Így mégiscsak megvolt a tökéletes befejezés! HAPPY END

További képek

Sanibel
Sanibel Lighthouse
Lover's Key State Park - Fort Myers Beach
Barefoot Beach

Iratkozzatok fel a YouTube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!