Viszlát, Outer Banks

09/05/2020

Mindig szomorú, amikor egy vakáció véget ér. Most sem volt ez másképp.
Reggel kimentünk még egy napfelkeltét végignézni és búcsút venni - egy kis időre - az óceántól. Ezen a reggelen sajnos delfinek nem jöttek, viszont a napfelkelte gyönyörű volt. Tudom, mindig mindent nem lehet. De azért jó lett volna, na!

Kill Hill Devils, NC - sunrise

A csomagokat még este összekészítettük, így egy gyors tusolás után el is hagytuk a szállást.
Azt beszéltük, hogy azért még használjuk ki ezt a napot valamennyire. Mivel a Wright Brothers National Memorial itt van a szomszédban és a jegyünk is érvényes, ezért gondoltuk, beugrunk még egy körre. Az eredeti terv az volt, hogy búcsúzóul csak teszünk egy kört, ki se szállunk az autóból.

A bejáratnál kérték a jegyet (ezek itt mind így autóból mennek). Ezúttal a másik ablakhoz kerültünk, viszont ugyanaz a parkőr volt a pénztárban, mint aki pár nappal ezelőtt. Képzeljétek, emlékezett ránk. Ez is a pozitív élmények halmazát bővíti.

Aztán végül mégiscsak leálltunk a parkolóban. Mivel a csomagtartónk nem annyira nagy, így pár dolog nem fért be, csak a hátsó ülésre.
Jó magyar szokás szerint mondtam, hogy én ugyan itt nem hagyom a csomagot az autóban, látható helyen… - aztán körülnéztem és körülöttünk minden autó dugig volt csomagokkal… 😀 Szóval akkor kicsit nyugodtabban hagytam ott én is a miénket.

Elindultunk egy újabb sétára, ekkor már hétvége volt, érezhetően sokkal több látogatóval.
Észak-Karolinában a kormányzó hetekkel ezelőtt elhalasztotta a zárt terek (múzeumok, fitnesztermek, stb) megnyitását. Éppen előző nap, pénteken döntött arról, hogy újra meg lehet nyitni. Ennek itt konkrétan a szemtanúi voltunk, sőt utána szinte elsőként léphettünk be a múzeumba.

Kill Hill Devils, NC - Wright Brothers National Memorial

Azt láttuk, hogy nagyon törölgetnek bent mindent, majd az egyenruhás parkőrök (itt a nemzeti parkokban minden ott dolgozó egyenruhában és kalapban van 😀) beálltak egy közös “nyitás-előtti” szelfire. Én elég érzékeny lélek vagyok, még egy reklámon is elsírom magam simán, ez a jelenet valahogy tök meghatott. Elérzékenyültem, komolyan. Olyan érzés volt, mintha egy történelmi jelentőségű pillanat részesei lennénk. Ezen a helyen immár másodszor. Nagyszerű érzés volt utána belépni a múzeumba. Arról nem is szólva, hogy mivel imádjuk a repülőket, így ez többszörösen is élmény volt.

Ez a covidos dolog már így is annyi mindentől megfosztott minket embereket, hogy tényleg jó érzés volt az ő örömüket is végignézni, hiszen nyilván nekik is sokat jelent ez. Annyi hely ment tönkre, csődbe, zárt be ezen hónapok alatt, hogy jó volt most egy kis örömet látni.

A múzeum:
Korábban már említettük, hogy szinte minden múzeum bővelkedik interaktív elemekben. Itt is van egy csomó interaktív dolog, viszont ezek most sajnos a covid miatt nem működnek. Egyirányúsítva van a járás. Az elején bemutatják a testvéreket, a próbálkozásaikat, az életüket, a repülés történetét pedig kis modellrepülők segítségével ábrázolják. Aztán van egy kis videó, ahol fotók váltakoznak egymás után: a repüléshez kötethető hírességeket mutatják be, akik valami maradandót alkottak a témában.

Kill Hill Devils, NC - Wright Brothers National Memorial

Aztán a nagy terembe érve van maga a repülő kiállítva. De ez itt nem az eredeti, csak egy másolat. Az eredeti Washington D.C-ben található.
A repülő előtt állt egy hölgy, aki kérdésekre válaszolt, illetve számolta a látogatókat. Nem tudjuk, hogy ez szokásos tevékenység-e, vagy csak ők is kíváncsiak voltak, hogy a megnyitást követően hány látogató érkezik.
(A belépőjegyek száma azért nem mérvadó, mert ahogy már említettük, a jeggyel 7 napig bármikor vissza lehet térni. Mi is voltunk már 3 nappal ezelőtt.)

Kill Hill Devils, NC - Wright Brothers National Memorial

A falra kivetítve megy egy több perces videó, mely szintén a repülés fejlődését mutatja be kezdetektől a jelenlegi űrutazásokig. Ezt egyébként ott akkor csak mi néztük végig.
De ekkor is azt éreztem, hogy mennyire durva, hogy 1903 óta ekkorát tudott fejlődni ez az ágazat. Szinte felfoghatatlan.

Nagyon örültünk ennek a szerencsének, hogy éppen ekkor nyitották meg a múzeumot és így be tudtunk menni. Szuper ötlet volt, hogy visszamenjünk. Ezt követően persze az akkori kifutópályán is végigmentünk még egyszer, ha már itt voltunk. Aztán autóval tettünk még egy tiszteletkört, megnéztük a kis repülőteret, végül pedig a műemlék mögött található repülőnél is kiszálltunk, ugyanis három nappal ezelőtt még ez is le volt zárva. Most viszont közel lehetett menni a géphez is és a szobrokhoz is!

Kill Hill Devils, NC - Wright Brothers National Memorial

Miután itt végeztünk, elindultunk haza. Még feltankoltunk egy kávét és egy szendvicset, aztán elindultunk.
5-6 órás kb. az út hazáig.
Útközben talán kétszer álltunk meg, a végén már nagyon fárasztó volt. Én amúgy is elég nehezen viselem ezeket az autózásokat. De persze valamit valamiért. Ha ilyen helyekre juthatunk el, akkor azért ki lehet, ki kell bírni, nem igaz? 😀

Croatan Sound, NC - Virginia Dare Memorial Bridge

Márpedig ez ismét egy felejthetetlen hét volt.
Ilyen helyen még soha azelőtt nem jártunk, minden pillanata varázslatos volt. Remélhetőleg visszatérünk még ide is!