Irány New York City!

09/30/2023

Az Ubert reggel 5-re rendeltük, pontosan érkezett, hamar ki is értünk a reptérre. Csibi nemrég, mikor Atlantába utazott, kétszer is Teslás Ubert fogott ki, és most is egy ilyen jött értünk. Nekem ez volt az első utam Tesla autóban. Érdekes volt.

A repülőtéren természetesen sokan voltak. Viszont az tök jó, hogy nem muszáj az American sorába beállni, hanem bárhol lehet, mert az ellenőrzésen átjutva az összes terminálhoz/kapuhoz el lehet jutni.

CLT - Charlotte, NC

A Deltánál kicsit kevesebben szoktak lenni, így most oda álltunk be. Ezúttal sokan voltak, de hamar átjutottunk! És végre én is kipróbálhattam, hogy nem útlevéllel, hanem a Real ID-vel jutok át az útlevél-ellenőrzésen! Sikerült!! 🙂

Miután átjutottunk, viszonylag hamar a kapuhoz is értünk. A közelben van egy bageles, ott vettünk egy-egy egyszerű bagelt és aztán rövid várakozás után már kezdődött is a beszállás. Nagyon flottul zajlott minden, a gép teljesen tele volt (nagyon sok standby utas volt, ami azt jelenti, hogy van beszállókártyája, de akkor kap valódi jegyet, ha marad hely a repülőn). Így lett tele a gép!

A gép időben indult: 7:11 perckor és az volt kiírva, hogy az utazás 1 óra 59 percig tart. Ebből a repülés maga: 1 óra 23 perc. Pont kelt fel a nap, nagyon szép volt.
A pilóta elmondta, hogy tök hideg van New Yorkban, nagyon felhős az ég és elég rázós lesz az út egy szakaszon.

CLT - Charlotte, NC

A jó hír az, hogy végül nem volt rázós. Alattunk láttuk, hogy felhős a táj, aztán már New Yorkhoz egészen közel totálisan felhős volt minden! Ahogy ereszkedett a gép és belementünk a felhőkbe, konkrétan még a repülő szárnyát SEM láttuk…
De tök jól siklott a gép a felhők között is, egyszer sem volt légörvény. És amikor a felhőktől egy-egy pillanatra ki lehetett látni, akkor már le is szálltunk. Szóval nagyon alacsonyan voltak a felhők.

Ekkor úgy láttuk, hogy esik az eső, de nem szakad.
A JFK reptéren landoltunk, mint legutóbb, de most nem a Delta-s részen, hanem az American Airlines részénél - de sajnos itt sem jöttünk rá, hogy Kevin hol nézett ki az ablakon, mikor a filmben megérkezett. 😂
A reptéren kicsit elbámészkodtunk, mert minden sarkon tudunk találni valami számunkra érdekes dolgot.

JFK - New York, NY

Cserébe azonban tudtuk, hogy kell eljutni a szállodába, ugyanis úgy alakult, hogy pontosan ugyanoda foglaltunk szállást, ahol karácsony előtt megszálltunk. Ez a Springhill Suites nevű szálloda a 36. utcában, Manhattanben.
Nagyon sok szállást néztünk, legjobban a Central Parkhoz közelit szerettünk volna találni. De néztünk New Jersey-ben is.
Végül maradtunk ennél, mert itt a reggeli is benne van az árban, ráadásul ez közel van a vasútállomáshoz is.
Meg amúgy mindenhez is!
De azt ismét megállapítottuk, hogy New York nagyon (nagyon) drága! Kijelenthetjük, hogy egy egyhetes karib-tengeri hajóút olcsóbb, mint New Yorkban szállást találni, 4 napra!
Kicsit túl van értékelve ez a város.
A szálloda ára: 1 596,17 USD. A legtöbb, amit megnéztünk reggeli nélkül (!) még ennél is drágább volt!

Na, de akkor először is, hogy lehet eljutni a reptérről a belvárosba, hátha másnak is hasznos lehet az infó:
Az AirTrain-nel el kell menni a Jamaica Station-ig. Miután leszálltál, ott kell jegyet vásárolni.
Az AirTrain ára: 8,25 USD, a metrójegy ára pedig 2,90 USD. Mi megtaláltuk a tavalyi MetroCard-unkat, így annak a díját nem kellett kifizetnünk (az 1 USD egyébként).
Az alapdíj tehát: 11,15 USD, hogy kijussál az AirTrainről a Jamaica Station-ön.

JFK AirTrain - New York, NY
forrás: jfkairport.com

Ami fontos: kétféle 7 napos “bérlet” van: az egyik a MetroCard-dal, ami a vásárlástól számított 7 nap, a másik pedig érintős hitelkártyával vagy bankkártyával (vagy telefonba elmentett hitelkártyával/bankkártyával) 12 alkalmat számol fel és utána a többi utazás “ingyenes”.
A kettő között az a különbség, hogy a metró kártyás a vásárlástól számított 7 nap, a kártyás pedig hétfő és vasárnap között nézi, hogy hányszor használtad.
Ha hétközben érkezel, érdemesebb a metró kártyát választani.

Metró kártya: 8,25, majd a kártyát fel kell tölteni, de nem összeggel, hanem idővel (ha 7 napos bérletet szeretnél venni). Ennek a díja jelenleg: 34 USD.
A bankkártyás esetén a 12. alkalom után már nem fogja levonni az összeget, de akkor is oda kell érinteni. (OMNY)
Persze mi ezúttal is elcsesztük, mert nem tudtuk, hogy idővel kell feltölteni a MetroCard-ot…

Na szerintem ez tök bonyolult (és drága is), ha belegondolunk, hogy ez egy 7 napos bérlet. Még akkor is drága, ha a 12. alkalom után már nem kell fizetni.
Ráadásul velem idén is megtörtént, hogy lehúztam a kártyát, de nem engedett át a kapu, viszont többször levonta emiatt az összeget. Szóval ez elég bosszantó.
(Csibi kártyáját pedig rögtön a Jamaica Station-ön egész egyszerűen elnyelte a jegykezelő automata.) A tömegközlekedés itt sem a kedvencünk! 😀

Na, de lényeg a lényeg, hogy az E-jelű metróval jutottunk el a Penn Station-ig, mely a 34. utcánál található.

Subway - New York, NY

Innen két utcányira van a szálloda. Most kicsivel 11 után érkeztünk meg, így a reggeliről pont lecsúsztunk. A szobánkat sem tudtuk még átvenni, viszont a bőröndöket otthagytuk, mi meg útra keltünk. A szállodáig vezető úton még szemerkélt kicsit az eső, mikor elindultunk az utunkra, addigra azonban elállt és igazából tök jó idő lett a továbbiakban. Hűvös volt, de nem volt hideg. Felhős volt, bár délutánra már kezdett felszakadozni az ég is.
Semmiképpen nem mondtuk volna meg, hogy előző nap itt ítéletidő tombolt.

További képek

Map - New York, NY

Iratkozzatok fel a YouTube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!