A beköltözés

Sy @ 2019-06-01 | Utoljára módosítva: 2019-12-12 | 4 perc |

Beköltözés

18-án szombaton, Charlotte-ba visszaérve a lízing irodába mentünk, ahol végre megkaptuk a szerződést, amit ott a helyszínen kellett végigolvasnunk (kb. 45 oldalas volt), befizettük amit be kellett, majd felkísértek minket az apartmanunkhoz. Megkaptuk a lakáskulcsot és végre beléptünk az ajtón!
A lakás még mindig annyira tetszett nekünk, mint első pillantásra, és bár tudtuk, hogy tök üres, mégis “sokkoló” érzés volt, hogy tényleg nincs benne semmi.
Az mindenképpen előnyös, hogy hűtő, mosogatógép, mosógép, szárítógép van a lakásban, illetve a fürdőszobákban is vannak szekrények, de ennyi.

Aberdeen - DSCPDC_20190519081048014
az üres lakás

Bútor

Aznap még nálunk volt a bérelt autó - mivel sajátunk még nem volt - így kihasználtuk a helyzetet és gyorsan elmentünk az Ikeába.
A nagyobb méretű dolgokat nem tudtuk megvenni, mert nem fértek be az autóba. Ezeket pár nappal később online rendeltük meg. Az első két hét során a földön aludtunk (baromi kényelmetlen volt, hiszen még matracunk sem volt…). De az első pár napban még egy szék sem volt a lakásban, amire le lehetett volna ülni.

Az IKEÁ-s rendeléssel kapcsolatban felemás érzéseink vannak. Először minden rendben volt, azt leszámítva, hogy a kanapé hibás volt. Ezt jeleztük az IKEA felé, de a csere már nem zajlott annyira zökkenőmentesen.
Mindig többször felhívnak időpont egyeztetés céljából, de ha 10x is egyeztettünk, még akkor sem sikerült megfelelően kiszállítani a dolgokat. Szóval nem volt egyszerű, mire nagyjából mindent sikerült beszereznünk. Panaszlevelet is írtunk az IKEÁ-nak, de persze a mai napig nem érkezett válasz.
Ami viszont mellettük szól, hogy minden hibás terméket szó nélkül kicserélnek, csak a szállító alvállalkozójuk nem a legmegfelelőbb!

Internet

Az internetet 19-én, vasárnap kötötték be, úgy, hogy szombaton érdeklődtünk a lehetőségekről. Szerettünk volna minél előbb internetet, de arra igazán nem számítottunk, hogy már másnap megoldódik a dolog. Ezzel szerencsénk volt.

Dobozok

Az úton lévő dobozainkat hétfőre kértük kiszállítani. A megbeszéltek szerint jöttek is a szállítók és minden rendben ment.

Áramszolgáltatás

A beköltözés előtt a lízing irodának meg kell adni az áramszolgáltatónál lévő ügyfélkódunkat. Ezért Csibi már Charlestonból felvette a kapcsolatot a szolgáltatóval - Észak-Karolinában a kizárólagos áramszolgáltató a Duke Energy -, akik bekérték a szükséges adatokat (név, lakcím, a beköltözés dátuma), majd e-mailen elküldték a további utasításokat. A honlapjukon kellett regisztrálni és 200 USD kauciót befizetni (erre azért volt szükség, mert semmilyen kapcsolatunk nem volt még velük). A regisztráció után megkaptuk az ügyfélkódot.
A mérőállást amúgy nem kell rendszeresen jelenteni, az áramszolgáltató naprakész a fogyasztást illetően. (Az adatokhoz mi is hozzáférünk az alkalmazásukon keresztül, ahol akár az előző napi fogyasztásunkat is láthatjuk órára bontva.)

energia fogyasztás - 17_energy
energia fogyasztás

Vízszolgáltatás

Charlotte-ban csak akkor kell a vízszolgáltatóval szerződni, ha van ingatlanod. Ezért nekünk az elszámolás az apartman komplexumon keresztül történik.

07/07/2019-i frissítés A vízdíj befizetésével szerencsénk volt. A tulajdonosváltás miatt az átregisztrálás elhúzódott, így nem tudták megállapítani a tényleges vízfogyasztást. A májusi és júniusi díjat - a többi lakóval ellentétben - nekünk nem kellett kifizetnünk.

Szemétszállítás

Ez úgy néz ki, hogy mindenkinek van egy egyenkukája, amit vasárnaptól csütörtökig akár minden este 5 és 8 között ki lehet tenni az ajtó elé. Fontos, hogy a szemét szemeteszsákban legyen, ne legyen kiszakadva és be legyen kötve, különben nem viszik el. A szemetest bárki leviheti maga is, ha szükséges, de ugyanúgy zsákban kell kidobni a konténerbe. Nem sokan élnek ezzel a lehetőséggel, mert mindenki nagyon kényelmes.

Szelektív hulladékgyűjtő is van, de azt a parkoló melletti gyűjtőhelyre kell levinni.

Posta

A postaláda számunkra egy rejtély, mert semmi köze a lakás számához. A mai napig nem tudjuk, hogy a postás honnan tudja, melyik postaládába kell bedobnia a levelet. Van egy teóriánk, de bizonyítani még nem sikerült.

A postaládán kívül van csomagautomata is. Olyan mint a FoxPost-os automata. Minden, ami nem postai küldemény (FedEx, UPS, Amazon Prime stb.) ebbe az automatába kerül.
Elég nagy a forgalom. A postások és futárok minden nap jönnek, még hétvégén is.

Parcel Locker

Költségek

Hogy a piszkos anyagiakról is essen szó:
A bérleti díj nagyságrendileg 1600 USD/hó.
A rezsi pedig kb. így alakul:

  • Szemétszállítás és kártevőirtás: 33 USD/hó
  • Áram: természetesen fogyasztástól függ. A legtöbbet a légkondi fogyaszt. Mi keveset használjuk, mert Magyarországon nem volt légkondink, így nem vagyunk hozzászokva. A fűtés is árammal megy, de ezt még nem tudjuk, hogy mennyi lesz.
    Jelenleg ~ 35-75 USD között mozog a havi számla.
  • Víz: ~ 35 USD/hó
  • Internet: 45 USD/hó (Spectrum, 200 Mbps)
  • Lakásbiztosítás: ~ 180 USD/év

12/12/2019-i frissítés: Azóta kisebb-nagyobb nehézségek árán sikerült berendezni a lakást. Azóta már jól belaktuk és jelentem, nagyon szeretjük. 😀

Iratkozzatok fel a YouTube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!

előző következő