IKEA

Mivel egy teljesen üres lakásba költöztünk be, így nagyon örültünk az infónak, mely szerint szerencsére Charlotte-ban is van IKEA. Autóval eljutni oda kb. 20-25 perc.

De autó nélkül ez egy félnapos program. Busszal el kell menni a végállomásig - ez minimum fél óra, ha pontosan jön a busz - és aztán a Light Raillel rengeteg sok megállót kell utazni - ez pedig majdnem egy óra -, és akkor még mindig nem vagy ott, mert onnan még egy csomót kell gyalogolni. Ez a "sétálás" elég fura, mert itt tényleg szinte mindenki csak autóval jár. Mindig arra leszünk figyelmesek, hogy rajtunk kívül ember nem sétál az utcákon. (kb. sehol) 😀

A kínálat alapvetően olyan, mint otthon, de vannak más termékek is, viszont minden termék drágább itt.

kanapé
kanapé - LANDSKRONA

Szóval elmentünk az IKEA-ba, hogy megnézzünk, mire is lesz szükségünk. De mivel nincs még autónk - és ha lett volna se fért volna el minden -, így igénybe kellett vennünk a házhozszállítási szolgáltatást. Na, ez viszont nagyon rossz, de erről mindjárt mesélünk részletesen!!!

A nézelődés után persze az éttermet is kipróbáltuk. Akad néhány különbség: Van például lazacos golyó - de nem olyan finom, mint hittük -, az áfonyalekvárból annyit szedhetsz magadnak, amennyit szeretnél. 😀 A húsgolyóhoz mindig párolt zöldbab és krumplipüré jár. Az étteremben nincs olyan zsúfoltság és akkora sorban állás, mint otthon. Gyanítjuk, hogy itt nem az IKEA a legkedveltebb hétvégi "menjünk már el enni valahova" célállomás.

A bútorokat tehát végül otthonról rendeltük meg. Már a rendszer is elég fura, mert kérhetsz online vásárláshoz házhozszállítást, illetve a helyszínen vásárolva is kérheted, hogy szállítsák ki a termékeket. A helyszínen kért házhozszállítás viszont drágább, mint a másik.

Elsőre nem is volt probléma a kiszállítással. Egyeztetés céljából többször is felhívnak (szerintem egyébként túl sokszor), hogy mikor érkeznek (napra, sőt 4 órás intervallumra bontva) - de ez nyilvánvalóan nem mindig jön össze. Legalábbis mi így jártunk.

Először megérkeztek a megbeszélt időpontban, de - az akkor számunkra legfontosabb termék - a matrac nem volt sehol. Szerencsére kiderült, hogy csak lent maradt a kocsiban. De nem lett volna vidám, ha éppen azt szépen tovább is viszik.
A rendelt kanapé viszont hibás volt, ezt jeleztük, és azonnal fel is ajánlották, hogy kicserélik. Ez persze nagyon jó, örültünk is neki, bár ez is elég fura módon zajlik, mert egyszer eljön érte egy fuvarozó cég, aki elviszi, de nem ők hozzák a másikat. Az majd egyszer csak, valamikor, többszöri egyeztetés után, és talán egy másik időpontban meg is érkezik.

Itt már tehát több problémába is ütköztünk. A kanapé ugyanis az egyeztetések ellenére sem érkezett meg. Állítólag elromlott az autó útközben (de valójában fel se rakták rá az árut), szóval volt itt mindenféle gond. Mellesleg a telefonos egyeztetés sem egyszerű, mert alaphangon minimum 40-50 perces beszélgetésre (illetve "kérjük tartsa a telefont" című előadásra kell számítani).
Az IKEA szerződésben áll egy szállító céggel, de Te nem veheted fel velük közvetlenül a kapcsolatot, így Téged vonalban tartanak, míg megpróbálják elérni a fuvarozót. Ez a része nem volt egyszerű. Lehetőség szerint többet nem is vesszük igénybe ezt a szolgáltatást. Mindezek után írtunk egy panaszlevelet (még májusban), amire azóta sem kaptunk választ. No comment! Végül amúgy minden meglett, viszont a kiszállítás és a reklamációkezelés nem az erősségük.

előző következő