Hollywood sign

Az eredeti “HOLLYWOODLAND” feliratot 1923-ban építették azzal a céllal, hogy hollywoodi ingatlanokat reklámozzanak. Ez ideiglenes terv volt, aztán a betűk ott maradtak és gyorsan a feltörekvő filmipar szimbólumává is váltak.

Los Angeles, CA - Hollywoodland sign
HOLLYWOODLAND felirat ~1935 (forrás: Los Angeles Public Library)

1949-ben döntöttek arról, hogy felújítják, de a felújítás után már csak a HOLLYWOOD felirat maradt, azért hogy a környék nevét tükrözze.
A 70-es években ismét rongálódni kezdett és 1978-ban Hugh Hefner (a Playboy Magazin alapítója) jótékonysági eseményt szervezett, hogy adományt gyűjtsön.
9 adományozó (a 9 betűre) fejenként kb. 28 000 USD-t adományozott.

Los Angeles, CA - Hollywood sign

Mivel nagyon sokan próbáltak felmászni a betűkre, ezért a területet kerítéssel vették körbe és 2000-ben a városi rendőrség riasztó rendszerrel látta el a területet. 2010-ben Hugh Hefner további hírességek támogatásával megvett egy jókora földet a felirat környékén, azért, hogy megakadályozzák a terület beépítését.

Mielőtt idejöttünk, Csibi próbált a neten tájékozódni hogy lehet legközelebb kerülni a felirathoz, ahonnan le lehet fotózni. Talált is egy utcanevet, azt céloztuk meg.
A GPS oda is vitt, az út egy lakóházas övezeten át halad. Viszont az egyik utcában az van kiírva, hogy ez az út nem vezet a felirathoz. Egy kicsit megijedtünk, hogy na akkor most hogyan tovább, de azt gondoltuk, hogy ha már itt vagyunk, akkor végig is megyünk ezen az utcán, aztán lesz ami lesz, maximum visszafordulunk.

Los Angeles, CA - Hollywood sign

Az utca végén leparkoltunk. Már az meglepő volt, hogy ott le lehet egyáltalán (ráadásul ingyen), mint ahogy az is, hogy nem volt se túl sok autó, se túl sok ember… Mi arra számítottunk, hogy nagyon sokan fognak itt mászkálni.
Közben rájöttünk, vagy legalábbis úgy gondoljuk, hogy a tábla lent, aminél elbizonytalanodtunk, valószínűleg arra utal, hogy a Hollywood kilátó (ami a felirat mögött van - és kiváló a kilátás a városra) nem ebben az irányban van. Ahhoz körbe kellett volna menni, de mi nem bántuk, hogy erre jöttünk.
A képek alapján ott sokkal többen voltak, mint amerre mi jártunk.

Los Angeles, CA - Hollywood sign

A Hollywood felirat alatt halad egy gyalogösvény (Innsdale Trail), ez a legközelebbi (legális) hely, ahonnan le lehet fotózni szemből.
Nagyon jót sétáltunk, gyakorlatilag alig találkoztunk másokkal. A Walk of Fame nyüzsgése után nagyon üdítő volt ez a séta.
Egy csomó filmben felbukkan ez a felirat és jó volt ilyen közelről látni ezt a nagyon híres szimbólumot.

Los Angeles, CA - Hollywood sign

A domboldalon persze az elmaradhatatlan mókusok rohangáltak, itt is volt egész kaktuszerdő, és egy kis ösvényen ki lehetett jutni egy másik családi házas övezetbe. Itt mi már nem sétáltunk tovább, hanem visszafordultunk, de itt volt egy nagyon érdekes “birtok”… a kerítésnél ki volt írva, hogy senki ne próbáljon bemenni, mert fegyverrel védett hely és ha gond van, nem hívják a rendőrséget, hanem lőnek. 😯

Innen visszasétáltunk az autóhoz, lőttünk még pár fotót a feliratról. Ezután autóztunk egyet Los Angeles belvárosában, majd elmentünk még a Downtown Disney-be is.
A következő poszt erről fog szólni.