Baltimore

08/26/2021 - 08/28/2021

Baltimore Maryland államban található. A Chesapeake-öböl partján fekszik. Az Egyesült Államok egyik legfontosabb tengeri kikötője. Itt található a híres író, Edgar Allan Poe lakóháza és sírja, de itt született többek között minden idők legsikeresebb olimpikonja, a híres úszó, Michael Phelps is. Sőt, ez a város ihlette az amerikai himnusz szerzőjét is.
Baltimore tele van múzeumokkal, híres történelmi épületekkel és emlékművekkel. Viszont sajnos a bűnözés és a szegénység is nagyon jellemző a városra.
Mi két éjszakát töltöttünk itt, az egyik éjszaka során is gyilkosság történt a belvárosban.

Greetings from Baltimore, MD

Na, de lássuk pontosan, hogy mi hogy láttuk ezt a várost.
A szállásunk a belvárosban volt, így nagyjából gyalogosan mindent elértünk, amit akartunk.
A szálloda annyira belvárosi, hogy valet parking van, ami azt jelenti, hogy elveszik az autódat és a szálloda dolgozói parkolják le valahova. (Jó esetben az épület alatti garázsban volt az autónk.)
Én nem szeretem ezt a valet parking rendszert egyébként.

Na mindegy, a szobánk jó volt, ismét a Residence Inn-re esett a választásunk. Ezt a szállodát már elég jól ismerjük, apartman jellegű szobái vannak, hűtő, mikró, kis főzőlap, szóval van minden. Szeretjük. Nagyjából mindenhol a Marriott szállodalánc valamelyik szállodáját választottuk az utazás során, mert jól ismerjük, ráadásul pontokat is lehet vele gyűjteni, ami később még jól jöhet majd! 😀
Mivel 26-án mikor megérkeztünk már nagyjából este volt, ezért csak a szálloda előtti részt próbáltuk felfedezni. Első ránézésre nem volt annyira bizalomgerjesztő a város. Nagyon sok hajléktalan van mindenfelé sajnos.
Szóval csak körülnéztünk, illetve egy tavernában kértünk ételt elvitelre, amit a szobában fogyasztottunk el. (A taverna/pub kb. a szálloda mellett volt, szóval nem kellett messzire menni).
Másnap reggel elindultunk felfedezni a várost.
A látnivalókból mazsoláztunk, hogy mit szeretnénk mindenképpen megnézni, így először a Washington-emlékművet kerestük meg, ami kb. 15 perc sétára volt a szállodától, a bejárattól jobbra indulva.
Ez egy kis téren áll, körülötte van egy múzeum, egy templom és egy szép kis park. (A látványt csak a hajléktalanok rontották itt is.)

Washington Monument - Baltimore, MD

A következő állomás - Baltimore fénypontja - a Bazilika. Ez az első római katolikus székesegyház az Egyesült Államokban. 1806-1821 között épült, tehát éppen idén 200 éves.

Basilica - Baltimore, MD

Ez a templom egyszerűen gyönyörű! Már az is tök jó, hogy belép az ember és nem nyomasztóan sötét, hanem pont ellenkezőleg! Világos és csodaszép!

Egy nő imádkozott és valaki takarított, ezen kívül senki nem volt a templomban. Így teljes nyugalomban tudtuk megnézni. Mikor végeztünk, szerettünk volna egy mosdót találni, Csibi fel is fedezte, hogy van a templomban, így abba az irányba indultunk. Hát a mosdó váratott magára, ugyanis az alagsorban olyan kincseket fedeztünk fel, hogy először azt kellett megtekinteni. Titkos kis helyek, járatok, egy múzeum, kis kápolna, szóval igazi rejtett kincseket lehetett ott is felfedezni. Itt azért jó sok időt eltöltöttünk! 😀

Innen visszafelé kellett menni a szálloda irányába, így a belvárosból is kaptunk némi ízelítőt. A régi és új nagyon szépen megfér egymás mellett, ami az épületeket illeti.

Baltimore, MD

Az egész város olyan sokféle benyomást keltett egyébként.
Annak ellenére, hogy az USA egyik legveszélyesebb városaként tartják számon, nem éreztük úgy, hogy félnünk kellene, de az tény, hogy nagyon sok hajléktalant láttunk, talán eddig itt a legtöbbet.
(Biztosan hallottatok már a “sátras” hajléktalanokról - olyat eddig Los Angelesben, Charlotte-ban és Washington-ban láttunk. Itt az utcán láttunk nagyon sokat, ami inkább csak szomorú, de nem volt félelmetes.

A szállodától egy saroknyira kezdődik a híres Inner Harbour (belső kikötő). Itt van egy helyes kis sétány (és egy H&M üzlet is 😄). Itt van egy emlékmű/szökőkút, mely párakapuként is funkcionál. De persze, pontosan abban a pillanatban hagyta abba a működést, amikor odaértünk… Némi felfrissülést reméltünk tőle, de sajnos nem jött össze.
Itt az Inner Harbor-ban található a Nemzeti Akvárium, ahová 39,95 USD a felnőtt belépő ára.
Mi ezt most kihagytuk, mert az időbe se fért volna bele, illetve azt szoktuk beszélni, hogy nagyon sokmindenből már az elején kipipáltuk a “leg”-eket, így félő, hogy már nem tud akkora erővel hatni. Korábban már jártunk Atlantában a Georgia Aquariumban, mely még mindig a világ legnagyobb akváriumaként ismert. Így most nem volt olyan nehéz kihagyni ezt az akváriumot! 😀

Baltimore, MD

Helyette elsétáltunk egy jó darabon itt a sétányon, Csibi meg akart nézni valami dizájnos kosárpályát. (Tényleg jól néz ki egyébként.)

Ezzel szemben található az American Visionary Art Museum, mely egy művészeti múzeum. Ide 15,95 USD a felnőtt belépő. Az épület körül van néhány kiállított alkotás és maga az épület is baromi jól néz ki (szerintem). Akkor iszonyú meleg volt és már nagyon fáradt (és nyűgös) voltam, de utólag azt sajnálom picit, hogy ide nem mentünk be. Viszont mikor itt voltunk, kb. abban sem voltam biztos, hogy a szállodáig vissza tudok-e jutni. Ráadásul már a vizünk is elfogyott és persze semmi nem volt a közelben, ahol tudtunk volna venni bármit is. Szóval komoly kihívás volt a szállodáig is visszajutni.

Van itt egy nagyon fura és rendhagyó formájú világítótorony is, amiről azt hittük, hogy azon az oldalon van, amerre sétálunk. Aztán kiderült, hogy sajnos nem. De arra már nem volt energiánk, hogy a másik irányból újra nekiinduljunk. Ezért ezt most csak messziről csodáltuk meg.

Baltimore, MD

Nagy nehezen visszamentünk a szállodához. Közvetlenül szemben van egy kis bolt, oda bementünk vizet venni. Ez amolyan éjjel-nappali bolt lehet, sokan is voltak bent és persze pont kifogtunk közvetlen közelről egy hajléktalant. Ez nem volt valami nagy élmény.
Felvittük a vizet, majd visszajöttünk, mert a szálloda mellett közvetlenül volt egy Dunkin’, ahol pedig túlélő fánkot vettünk. A tegnap esti maradékot és a fánkot ettük meg. Egyébként viszonylag “korán” értünk vissza a szállodába és már nem is volt kedvünk kimozdulni. Megbeszéltük, hogy csak heverészünk az ágyon a nap hátralévő részében, mert már megint annyira kiütöttük magunkat! 😀 Nagyon sokat is megyünk és azért ez a mindennapos 40 fok, magas páratartalommal eléggé kiveszi az ember energiáját.

Másnap, 28-án egy gyors reggelit követően kicuccoltunk a szállodából.
Ez a valet parking úgy működik, hogy kell küldeni egy sms-t egy megadott számra, hogy hozzák elő az autódat.
Írtunk, az a válasz jött, hogy 20 perc kb. mire elő tudják hozni az autót.
Le is mentünk nyugiban, ott várakoztunk.
A srác elő is hozta az autót, de már akkor láttuk, hogy baromira nem jó helyen állt le vele, ugyanis a szálloda előtti kis rész fullon volt autókkal, így az utcán álltak le a kocsival.
Ránézésre is veszélyesnek tűnt a szitu és nyilvánvalóan abban a pillanatban fel is tűnt egy rendőrnő, aki azonnal meg is büntetett minket.
Megmondom őszintén, mi mindketten egyetértettünk azzal, hogy nem jó helyen áll az autó (még akkor sem, ha annyi időre áll ott, amíg berakjuk a cuccainkat és megyünk is). De nem mi álltunk oda vele és az egyetlen probléma az volt, hogy a rendőr meg sem akarta hallgatni, hogy mi van. Amíg ott vitatkozott velünk, már rég el is mehettünk volna.
Viszont nem mi kértük a valet parkolást, nem volt opció és nem mi álltunk le rossz helyen - persze a rendőr erre csak annyit mondott: a mi autónk??? Akkor ennyi.
Mi viszont nem éreztük jogosnak a büntetést (102 USD) - a szálloda / vagy a parkolós cég (nem tudjuk, hogy összetartoznak-e), elméletileg átvállalta a büntit.
Mi a biztonság kedvéért azonnal írtunk a szálloda központi címére is, hogy mi a helyzet és honnan fogjuk tudni, hogy valóban rendezve lett-e a számla (a büntit elvették tőlünk, de még gyorsan lefotóztuk, hogy valami azért legyen a mi kezünkben is.) Na szóval ezzel a kis közjátékkal búcsúztunk Baltimore városától.
Nem állítom, hogy ez lesz a kedvenc városunk.
Ahogy mondtam, egyetértettünk a helyzettel, csak mégis bosszantó volt, hogy mi tényleg mindig mindenhol figyelünk mindenre, minden szabályt betartunk és akkor nem a mi hibánkból mégis ilyen helyzetbe kerülünk.
Próbáltuk magunkat túltenni rajta, de azért dühösek voltunk mindketten. Meg zavaró volt, hogy semmi tolerancia és emberség nem volt a rendőrcsajban.
De a tanulság az, hogy ha ilyen valet parkolóba kerültök, azonnal vitessétek az autótokat olyan helyre, ahol valóban meg lehet állni!!

Na mindegy, elhagytuk Baltimore-t és ráadásul egy elég hosszú út várt ránk. Baltimore volt az utazásunk legészakibb pontja, innen már visszafelé haladtunk.
Első állomásként Maryland fővárosába, Annapolisba tartottunk.

További képek

Iratkozzatok fel a YouTube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!