Washington D.C.

Sy @ 2021-09-07 | 8 perc |

08/25/2021

Richmondból 2,5 óra utazás után érkeztünk meg az alexandriai szállásra.
Ez a város Virginia területén található, viszont nagyon közel van Washington D.C.-hez, így gondoltuk, ez így pont jó lesz nekünk. A szállás is olcsóbb volt így.
Itt mindössze egy éjszakát töltöttünk.
És mivel viszonylag korán megérkeztünk, rögtön ki is használtuk az időt és elindultunk a főváros felfedezésére. Washingtonba már korábban is szerettünk volna eljutni. Éppen tavaly tavasszal terveztük először, a cseresznyefa virágzás idején, de sajnos a járvány közbeszólt. Aztán idén tavasszal szintén nem jött össze, de most végre itt vagyunk!
Kb. 20 perc autózás után érkeztünk meg Washingtonba, ahol a fő látványosságok közelében próbáltunk parkolót találni. Sikerült is. (Az utazás során egyébként kb. a parkolás bizonyul a legdrágábbnak… A szállodák esetén is: 30-35 USD /éjszaka, de a sima parkolókban is elég magasnak tűnnek a díjak.)

Gyakorlatilag a National Mall park Lincoln-emlékmű felőli oldalán tudtuk letenni az autót és innen adtunk neki. (Mármint magunknak 😀)
Ez a terület gyakorlatilag a Lincoln-emlékmű és a Capitolium közötti terület. A Wikipedia segítségével egy képen látható:

National Mall - Washington D.C. - Wikimedia - Matti Blume
Előtérben a Lincoln-emlékmű, középen a Washington-emlékmű, a háttérben pedig a Capitolium (forrás: wikipedia.org - Matti Blume)

Közel 3 órát sétáltunk.
Elsőként a Lincoln-emlékművet néztük meg. Nem volt tömeg, de azért bőven voltak turisták.

Lincoln Memorial - Washington D.C.
Lincoln-emlékmű

Utána a park bal oldalán indultunk el, ahol számos emlékmű található. Először a Vietnámi Veteránok Emlékműve mellett haladtunk el. Több könyv is ki van rakva, ahol az elesett katonák nevét lehet megkeresni, illetve aztán az emlékfalon szintén fel vannak tüntetve a nevek.
Nagyon szomorú látvány! Annyi de annyi név. Sok értelmetlen háború. 😔

Vietnam Veterans Memorial - Washington D.C.
Vietnámi Veteránok Emlékműve

A női veteránoknak is állítottak egy emlékművet.
Aztán egy kis “kert” (Constitution Gardens) mellett elhaladva eljutottunk a II. világháborús emlékműig. Ez (is) nagyon szép. Középen szökőkút, körülötte pedig az államokat és egyéb területeket szimbolizáló oszlopok.

World War II Memorial - Washington D.C.
Második Világháborús Emlékmű

Itt egy út vezet keresztül, ahol az egyik zebra éppen le volt zárva valami útépítés miatt, ezért elég nagy kerülővel sikerült eljutnunk a Washington-emlékműig.
Tűző napsütésben felsétáltunk egészen az emlékműig, ahol körben mindenhol amerikai zászlók lobognak. Szép látvány.

Washington Memorial - Washington D.C.

Ahogy a kilátás is onnan. Ellátni egészen a Capitolium-ig. A parkolójegyünk 3 órán keresztül volt érvényes, ezt figyelembe véve beláttuk, hogy odáig biztosan nem tudunk elsétálni úgy, hogy vissza is érjünk.

Így a Fehér Házat választottuk. Egy óriási réten keresztül mentünk, amíg lehetett. Egy kerítés jelzi, hogy azon túl már nem lehet menni.
Ha az épület túloldaláról közelítettük volna meg, valószínűleg jobb fotót tudtunk volna készíteni, így most csak ilyet sikerült.

The White House - Washington D.C.
A Fehér Ház

A Fehér Ház közelében is van egy világháborús emlékmű, azt is lefotóztuk még, aztán a nagy réten elindultunk visszafelé.
A kereszteződésben állt éppen egy fagyiárus kocsi. (Elég sok ilyen cirkál a városban, mindenféle zenék szólnak (lambada vagy karácsonyi dalok, szinte egyre megy… 😀) Nagyon fáradtak voltunk már, iszonyú meleg volt, szóval gyorsan elcsábultunk egy csavaros fagyira. (Egyébként 5 USD-ért árulják.)
Ezt egy padon ülve, kilátással a Washington-emlékműre elfogyasztottuk, miközben próbáltunk energiát gyűjteni, hogy valahogy visszajussunk a parkolóba.
Úgy terveztük, hogy a park túloldalán fogunk visszamenni.

Washington Memorial - Washington D.C.
Washington-emlékmű

Itt is egy nagyon szép sétány vezet, bal oldalán sportpályákkal, ahol éppen valamilyen sportesemény zajlott.
Visszatérve, a sétány végén balkéz fele található a Koreai Háborús Veteránok Emlékműve. Szerencsére ez most zárva volt (azért szerencsére, mert már nem lett volna erőnk még oda is elsétálni… 😄).
Egyébként viszont mázlink volt, mert a Lincoln-emlékmű is zárva volt kb. az érkezésünk előtti napon tisztítás/karbantartás miatt.

A parkoló amúgy a Potomac folyó partján van, melynek a két oldalán lehet megállni (6,90 USD / 3 óra). Szóval még lenéztünk a folyóra, aztán autóba pattantunk és még így is tettünk egy kört a fővárosban.
Rengeteg csodaszép épület van a városban, ezek közül nagyon sok múzeum. És még ennyi rendőrt se láttunk egyetlen városban, mint itt - érthető módon.
Aztán persze a Capitolium annyira vonzó volt, hogy bár azt terveztük, hogy másnap még indulás előtt nézzük meg közelebbről… De nem tudtunk addig várni! 😀

Capitolium - Washington D.C.
Az Amerikai Egyesült Államok Capitoliuma

Kétszer is körbejártuk, mert nem tudtuk, hol lehet megállni. Aztán megálltunk - igazából most sem tudjuk, hogy ott szabad volt-e egyáltalán, de még a parkolásért sem kellett fizetni. Mindenesetre volt egy rendőr a sarkon, de nem szólt, hogy nem jó helyen állunk és büntetést sem kaptunk szerencsére. A Capitolium-ba jelenleg sajnos nem lehet bemenni, viszont kívülről is csodálatosan szép. Nekem szerintem ez tetszett a legjobban. Már közeledett az este, így a fények is nagyon jók voltak.
Sajnos itt sem lehetett közvetlen közelre menni most, de így is fantasztikus látvány.
Az előtte elterülő óriási zöld réten családok piknikeztek, valaki a fűben fekve olvasott. Annyira magával ragadó volt, hogy én is levettem a papucsom és egy kicsit mezítláb mászkáltam a finom, puha fűben! Óriási élmény volt ez a nap!

A szállodába vezető út a Potomac folyó túloldalán vitt, mert így volt gyorsabb. Viszont így át kellett kelni a Woodrow Wilson-emlékmű hídon, ahol gyakorlatilag 3 államot is érintettünk, ha Washington D.C-t is beleértjük. Virginia, Washington D.C és Maryland. Élményekkel teli napot zártunk!

08/26/2021

Egy friss Facebook ismeretségnek köszönhetően, levelezésben álltam Noémivel, aki Virginiában él és tök sok szuper tippet kaptunk tőle, mit érdemes megnézni, amit ezúton is nagyon köszönünk.
Többek között az ő javaslata miatt maradtunk másnap a tervezettnél kicsit tovább Washingtonban.

A következő úticél Baltimore, Maryland államban, mely nagyjából egy órányira van Washington D.C.-től, ezért úgy gondoltuk, hogy nem kell rohanni, ráérünk.

Kényelmesen megreggeliztünk a szállodában, aztán visszamentünk D.C.-be és a legdrágább parkolóba. Egy óra 11 USD, aztán ment feljebb az ára, míg 27 USD lett a vége. (Ez amúgy egy parkolóház.) Legközelebb jobban utána kell néznünk, hol parkolunk. Ezért aztán a parkolásra külön felhívnám a figyelmet, mindenhol. Nagyon érdemes előre tájékozódni, mert nagyon sokat lehet spórolni, ha az ember tudja, hol álljon meg.
És ezt most nem csak Washingtonra értem, hanem bármerre is jártok.
Washingtonban egyébként legközelebb tuti a tömegközlekedést fogjuk használni. Mivel most másik városban volt a szállásunk, ezért maradt logikus választásnak az autó, de itt állítólag jó is a tömegközlekedés, meg hát anyagilag is jobban megéri valószínűleg.

Na de vissza a parkolóba: igaz, hogy tök drága volt, viszont nagyon közel álltunk meg a Nemzeti Légi- és Űrmúzeumhoz. Persze az az oldal pont le volt zárva, ahonnan tényleg közel lett volna, így meg kellett kerülnünk kb. mindent, mire bejutottunk. A belépés ingyenes, de táskaellenőrzésre kell számítani. Mi imádjuk a repülőket és a Wright fivérek repülőgépét már kb. mindenhol láttuk, az eredeti pedig itt van kiállítva. Ezt viszont nem sikerült megnézni ezúttal, ugyanis a 2. szint le van zárva.

National Air and Space Museum - Washington D.C.

(Lent is több kiállítás - a vírus miatt.) Az emelet azonban azért van lezárva, mert rossz a lift és emiatt a mozgáskorlátozottak nem tudnának felmenni és az esélyegyenlőség jegyében inkább mindenki előtt lezárták. Persze, szomorú, hogy nem tudtuk megnézni, de azt gondoljuk, hogy valóban így igazságos. (Még egy ok, hogy visszatérjünk!)
Így az alsó szinten megnéztünk mindent, amit lehetett, de nem időztünk sokáig. Még gondolkodtunk, hogy visszaérünk egy órán belül a parkolóba és akkor nem lesz olyan drága. 😀

De aztán láttam (még tegnap), hogy ott van mellette az Amerikai Indián Nemzeti Múzeum.
Én gyerekkorom óta imádom az indiánokat valamiért. Így nem volt kérdés, hogy ha már itt vagyunk, oda is bemegyünk. Meglepő módon ez a múzeum is ingyenes, viszont itt is van táskaellenőrzés, de itt kb. mindent alaposan meg is néztek, hogy mi minden van a táskámban. Mivel nincs rejtegetnivalóm, így ez nem igazán zavart.
A múzeum egyébként négyszintes. Itt is le van zárva több dolog, de sokkal több kiállítást tudtunk megnézni, mint a másik helyen. Ez egy nagyon igényes, informatív és csodálatos múzeum. Az indiánok varázslatosan gazdag kultúrával rendelkeztek/rendelkeznek. Az viszont nagyon szomorú, amilyen sorsuk volt a történelem során. Ez a múzeum az egyik legdrámaibb élményünk lett.

National Museum of the American Indian - Washington D.C.

A múzeum étkezőjében ettünk egy szendvicset a szokásos kávéval, aztán mivel az út túloldalán állt a Capitolium, még egy pillantásra átugrottunk oda is. De ez valóban nem tartott sokáig, mert esni kezdett az eső. Ekkor még úgy gondoltuk, hogy pár csepp, aztán kész is, de aztán úgy rázendített, hogy éppen hogy sikerült visszajutnunk az Indián Múzeumhoz és annak a bejárata előtt húztuk meg magunkat. Akkora vihar lett, hogy kb. egy órát ott dekkoltunk, mire lecsendesedett annyira, hogy el tudjunk jutni a parkolóházig. Említettük, hogy nem volt messze, de tényleg annyira esett, hogy értelmetlen lett volna elindulni. Mikor csendesedett, akkor is kb. tiszta vizesen érkeztünk az autóhoz.
Aztán később láttuk, hogy a Washington emlékművet le is kellett zárni, mert a vihar során egy villám belecsapott.
Összességében mondhatjuk, hogy Washington D.C. beszippantott minket teljesen, ugyanis csak délután fél 5 környékén indultunk tovább Baltimore irányába.

További képek

The Arts of Peace Sculptures
Washington-emlékmű (előtérben a Lincoln-emlékmű Tükörmedencéje és a II. Világháborús Emlékmű, háttérben az USA Capitoluma)
Múzeum a Lincoln-emlékmű alagsorában
The Arts of War Sculptures
Arlington-emlékmű Híd
Az Amerikai Egyesült Államok Capitoliuma

Iratkozzatok fel a YouTube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!