Egy másik téma, amitől a falnak megyek, finoman szólva.
Volt már erről a témáról szó (többször is), de mindig megtudunk valami újat és tapasztalatunk ugyan lesz, de semennyire sem tudunk hozzászokni az egészségügyi szolgáltatás elszámolásához. Ez továbbra sem tetszik.
Minden évben el szoktunk menni az “ingyenes” wellness-vizsgálatra (Magyarországon ezt menedzser szűrésnek is hívják), ami tulajdonképpen egy sima orvosi vizsgálat: vérvétel, néhány kérdés, szevasz-tavasz.
Ez persze úgy “ingyenes”, hogy a biztosító állja. Na idén, azért ezzel kapcsolatban is fény derült néhány dologra…
Májusban volt esedékes most ez a dolog (úgy hogy áprilisban a zöldkártya miatt már részt vettünk egy tök ugyanilyen orvosi vizsgálaton, fejenként 350 USD-ért, de erről a zöldkártyás posztban már meséltünk).
Szóval május… Megmérik a súlyodat, a vérnyomásodat, feltesznek 200 kérdést (mindig ugyanazt), kitöltetnek veled legalább 10 papírt (mindig ugyanazt…), majd jön a doktornő, aki megnézi a szemedet, a torkodat, a füledet, meghallgatja a szívedet és ha eszébe jut, akkor még egy térdreflexet is néz.
Aztán vesznek vért és mehetsz, amerre látsz. Ennek a listaára kb. 500 USD (ennyit küldenek be a biztosítónak).
Ezt követően, kb. 2 hét elteltével kaptunk egy - már akkor is lejárt számlát, amikor ideért (online), 176 USD-ről. De csak az én esetemben, Csibi nem kapott.
Minekután a vizsgálat ingyenes ugyebár…, ezért nem igazán értettük, így nyomozásba fogtunk.
Csibi írt egy levelet a rendszeren keresztül nekik, hiszen van hozzáférése és jogosultsága, hogy az én nevemben is eljárjon.
Erre annyit válaszoltak neki, hogy ez ügyben csak én érdeklődhetek.
Már ezt furcsának találtuk, de az én nevem alatt elküldtük tök ugyanazt a levelet.
Azt a választ kaptuk, hogy vannak olyan dolgok, melyeket nem fedez a biztosító, például ha Te egy meglévő gyógyszereddel/problémáddal kapcsolatban kérdést teszel fel (!), vagy ő felír egy gyógyszert.
Ekkor megkérdeztük - még csak nem is azt, hogy mit kérdezhettem 176 USD-ért…. - hanem hogy akkor mégis mit fedez maga az “ingyenes” orvosi vizsgálat.
Erre a néni igen érdekes hangnemben annyit válaszolt, hogy aláírtam azt a papírt, amin rajta van, hogy vannak / lehetnek egyéb felmerülő költségek és menjek amúgy is a francba a kérdéseimmel.
Na, és ugorjunk vissza… Valóban odatolnak az arcodba kb. 10 papírt az elején, amit nincs is időd kitölteni, mert addigra jönnek érted, tehát kb. aláírod, amit kell (mert amúgy meg ha nem, akkor ugye nem is foglalkoznak veled).
Mi persze kötöttük az ebet a karóhoz, már csak azért is, mert ugyebár azt is aláírtuk, hogy a Férjem érdeklődhet az én ügyemben, mégis “elzavarták”, hogy neki nem válaszolnak.
Szóval már önmagában ez elég felháborító.
Aztán az is, hogy köntörfalaznak és ilyen stílusban válaszolnak, mert mondjuk meg akarod érteni, hogy mégis mire húznak le ennyi pénzzel.
Kb. úgy érzem, hogy bárkinek bármennyit ki lehet számlázni így…
Nekem ugye két “állandó problémám” van: a pajzsmirigy alulműködés és az asztma. Visszakérdeztem, hogy biztosan jól értem-e: ha ezzel kapcsolatban bármit kérdezek vagy beszélünk róla, akkor az 176 USD. Ha nem kérdezek semmit, csak ugyanúgy felírják a gyógyszert, akkor nem számláznak ki semmit.
Szóljatok, ha Ti értitek, mert mi azóta sem.
És akkor elárulom, hol a következő csavar: itt egy évre fel van írva a gyógyszer ilyenkor, amit azonban csak havonta tudok kiváltani a gyógyszertárban. (Volt már hogy úgy írta fel a doki, hogy 3 havit egyszerre, na figyeljetek: ha így szeretném kiváltani, akkor NEM támogatja a biztosító, ha havonta kérem, akkor igen. Én ezt SEM értem.)
Na szóval ha letelik az egy év, akkor a gyógyszertár nem ad ki újabb gyógyszert. Amúgy felhívják a dokit és ő küldi a rendszerben. De amikor letelik az egy év, akkor felhívtak az orvosi rendelőből, hogy csak akkor kapok új gyógyszert, ha megjelenek a vizsgálaton.
Erre is direkt rákérdeztem a “kedves” pénzügyes néninél, hogy ha nincs kérdésem, nem is megyek a dokihoz, akkor mi van? Akkor a gyógyszertár kiadja a gyógyszert. - volt a válasz.
Ami bizonyítottan NEM IGAZ!
Tehát kénytelen vagy elmenni a doktorhoz és ezek után nem tudom, hogy ha megkérdezi, hogy mi újság, és én erre válaszolok, akkor az újra 176 dollárba fog kerülni?
Mindezek után elmehetek amúgy a gyógyszertárba kiváltani a 400 dolláros asztmás fújót.
Mert most amúgy valóban volt kérdés. Azt mertük megkérdezni, hogy a 400 dolláros fújón kívül esetleg nincs-e olcsóbb… De van, 200 USD, viszont ha hozzáadom, hogy ezért a kérdésért felszámolnak nekem plusz 176 dollárt, akkor kb. ugyanott vagyunk.
És hányan vannak, akik meg se kérdezik, hogy mégis mi a francért kell ennyit fizetni. Hogy lehet éppen az egészségügy ennyire undorító, de tényleg?? Mindenhol! Tudjuk, hogy otthon másért undorító, de itt sem sokkal jobb a helyzet. Kizárólag a pénzre mennek!!! Az éves “ingyenes” vizsgálaton, ne kérdezz semmit, mert annak ez az ára.
És ami még ennél is sokkal jobban felháborít, hogy miért nem tudják ezt ott, a vizsgálat során (elején, végén, közepén) elmondani?? Miért utólag, egy lejárt számlából kell az embernek megtudnia ezt? És ha ott megkérdezed (legközelebb meg fogjuk), akkor miért nem tudják megválaszolni, hogy ez mennyi lesz??? Persze, mert így könnyebb átverni az embereket! Hasára üt, azt bármilyen indokkal kiszámláz ilyen nonszensz összegeket.
Most ez hülye példa lesz, de szerintem érzékelteti, amit mondani akarok vele. Ha az autót elvisszük a szervizbe, bármi miatt, akkor mindig (!) felhívják Csibit, hogy amit készülnek csinálni az autóval, az ennyibe fog kerülni. Oké, mehet? Itt meg tényleg utólag kell számlát küldeni? (Ami ráadásul már akkor lejár, mikor megérkezik??)
Érdekes a fogászaton mindig előre meg tudják mondani, hogy mennyi lesz.
De amikor a fülemmel volt baj első évben, akkor is mindig előre megmondták, hogy ez most ennyi lesz!
Szemészeten is ez a tapasztalat. Sehol máshol nem számoltak még fel extra pénzt azért, mert bármilyen kérdésünk volt!
További érdekesség a gyógyszer fizetésével kapcsolatosan:
Olyan biztosítási csomagunk van, amihez a cég úgy is hozzájárul, hogy amolyan egészségügyi számlát hoz létre, amivel orvosi szolgáltatásokat, termékeket, stb. lehet kifezetni, hogy ne a saját zsebből menjen a pénz. A kényelem kedvéért ezt lehet automatizálni: az orvos, vagy a gyógyszertár a fizetendő összeget online beküldi a biztosítónak, aki vagy fedez az eredeti összegből valamit, vagy nem és ez után nézi meg az online egyenlegünket, amit Csibi cége "töltött fel" pénzzel. Ha van rajta egyenleg, abból fizeti ki az orvost/gyógyszertárat. Ez eddig rendben is van.
Van a 200 USD-s fújóm, amiből a biztosító 0 USD-t fizet, ezért a teljes összeg az online egyenlegünkből kerül kifizetésre. Viszont, mint megtudtuk, van lehetőség kuponozni gyógyszerek esetén is. Ebben a konkrét esetben a fújó díja 85 USD a 200 USD helyett. Ez nagyon jó, mert sokkal olcsóbb a fújóm. Amikor elmentünk kiváltani, még fizetésnél mondtuk, hogy van kupon.
Itt jön az "érdekesség": beküldik a biztosítónak, aki mindent fizet (az online egyenlegünkből, amiről a patikus mit sem tud, csak azt mondja nagyon jó a biztosítás, hogy a biztosító a teljes összeget állja), és ezért nem lehet kuponozni.
Megoldás: az online egyenleghez való hozzáférést letiltottuk, hogy a biztosító ne tudjon hozzányúlni, ha orvosnál vagy patikában fizetünk. Így a patikus azt látja, hogy a biztosító semmit nem fizet és akkor beadja a kuponkódot. Megkapjuk a blokkot, hazamegyünk, majd beküldjük a 85 USD-s számlát, hogy az online egyenlegünkből térítsék vissza. És visszatérítik, úgy, hogy kiküldenek egy csekket. Ennél bonyolultabb már csak akkor lenne, ha nekünk is postán kéne igényelni a visszatérítést.
…
Azt gondoljuk, hogy ezek az óriási egészségügyi szolgáltatók simán átverik az embereket! Úgy döntöttünk, hogy jövőre másik helyet keresünk (legalább kiderül, hogy ez az általános, vagy csak itt csinálják ezt). Tartok tőle, hogy inkább általános (vagy legalábbis a nagyokra jellemző eljárás), de szerintem felháborító!
Amikor ennek utána jártunk, akkor derült ki, hogy már előző években is ez történt, csak épp nem küldték ki, hogy tartozunk a 176 USD-vel, és ezért nem tűnt fel korábban. Így értettük meg, hogy a bőrgyógyászatos kontroll vizsgálatnál (még 2022-ben) miért kértek el 185 USD-t. Ebben ugyanis benne volt a korábbi “ingyenes” vizsgálaton felül felszámolt összeg, amit a recepciós néni kintlévőségnek látott és kifizettette a kontroll vizsgálattal együtt.
De mesélek hozzá egy friss sztorit:
Csibi kollégája nem érezte jól magát. Elment az urgent care-re (sürgősségire), ahol azt mondták neki, hogy azonnal menjen az emergency room-ba (kórházba). Ott közölték vele, hogy akkor délután megoperálják (vakbélgyulladás volt a diagnózis).
Természetesen utólag kapott számlát. Most kapaszkodjatok meg: 42 000 USD-be került ez a rutinműtét. 42 000 dollár a mai árfolyamon számítva 15 372 000 Ft!!!!
Ebből szerencsére “csak” 2 500 USD (915 000 Ft), amit neki kell kifizetni…
Mindezt úgy, hogy neki is jó biztosítása van, mint nekünk. Képzeljétek, ha nem lenne jó biztosítása.
Nonszensz! Ő Argentínából jött, azt mondja, hogy 42 000 USD-ből ott már egy kis lakást lehet venni….
Felfoghatatlan ez az egész nyomorult rendszer!
Iratkozzatok fel a Youtube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!