Norfolk

08/29/2021 -08/30/2021

A williamsburgi kirándulás után elfoglaltuk a szállásunkat. Ezúttal a Sheraton szállodát választottuk, mely közvetlenül az Erzsébet folyó (Elizabeth River) partján áll.

Itt viszonylag olcsó volt a parkolás: 13 USD/éj. Olyan szobát választottunk, amihez igénybe lehet venni a Lounge-t is. A Lounge egy “társalgó” tulajdonképpen, ahol lehet tévét nézni, dumálni, enni, vannak kis snackek, italok, kávé ilyesmi. Ez kizárólag a 10. emeleti szobákhoz vehető igénybe, így a szobánk is itt volt.

Sheraton - Norfolk, VA

Nekünk a városra néző szobánk volt, viszont a Lounge-nak volt erkélye is, ahonnan a folyóra lehetett látni. Az is érdekes volt, hogy a szobakulccsal működött a lift (ilyen máshol is volt már), itt kizárólag a 10. emelethez kellett használni a szobakártyát.

Reggeli itt is volt az árban és itt teljesen normális reggeli volt, ültetéses rendszerrel, de büféreggeli formában.
De ha nem volt az árban, akkor is lehetett reggelizni, csak akkor ott kellett fizetni (vagy a szobához íratni).
Volt lehetőség vacsorázni is, ehhez minden napra kaptunk egy 10 dolláros kupont, amit felhasználhattunk a vacsora árából. (Két este vacsoráztunk a szállodában.)
Szóval szállodánként eltérő, hogy oldják meg a reggelit illetve az étkezéseket. Ezen az úton sok helyen szálltunk meg, szóval sokféle megoldással találkoztunk.

Miután a szobát elfoglaltuk, utána csak lementünk egy kicsit a folyó partjára, de már sötétedett, szóval nem mentünk túl messzire.

Downtown, Waterside - Norfolk, VA

Norfolk a világ legnagyobb haditengerészeti bázisa és a hableányok városa. 🧜‍♀️
Nagyon sokmindent is lehet itt csinálni, de mi most egy lazább programot terveztünk.
Gondoltuk szolidan, elmegyünk a botanikus kertbe és délután megnézzük a belvárost, ha már úgyis ott van a szállásunk.

Na, hát igen, viszont Virginia legnagyobb botanikus kertje található itt. Ennyit a szolid vállalásról. 40 fokban 4 óra séta (és még így sem láttunk mindent).
Van egy nagyon érdekes kiállítás: az óceánból kigyűjtött szemétből/műanyag palackokból készült "szobrok". Figyelemfelkeltő, oktatási célzattal egybekötve.

Norfolk Botanical Garden - Norfolk, VA

A botanikus kert mondanunk sem kell, csodálatosan szép, folyamatos fejlesztés alatt áll. Van itt japán kert bonsaiokkal, hatalmas rózsakert, vadvirágos rét a méheknek, a már említett “szoborpark”, pillangóház, reneszánsz kert és még rengeteg további kert. Van egy “NATO-toronynak” nevezett kilátó is. (A NATO-központja az USA-ban Norfolkban található!)
Mikor már nagyon elfáradtunk, akkor jöttünk rá, hogy a szoborparkot és a vadvirágos rétet nem is láttuk. De már nem volt erőnk, hogy újra elinduljunk, mert pont az ellenkező irányba kellett volna menni.

Viszont a bejáratnál megpillantottunk egy kisvonatot és gondoltuk pihenésképpen megyünk azzal is egy kört. És nagy szerencsénk volt, mert hogy pont abba az irányba ment, ahová már gyalog nem volt erőnk eljutni.
Így persze nem tudtunk közeli fotókat csinálni, de legalább mégis láttuk ezt az oldalt is.
Ezenkívül pedig közvetlenül a botanikus kert mellett van a repülőtér is, emiatt pedig kialakítottak egy reptéri kilátót is. Charlotte-ban is van, mint tudjátok, nyilván nem hagytuk ki itt sem.
Ami itt különösen érdekes volt, hogy ki van helyezve egy hangszóró, ahol a reptéri irányítótoronyban zajló beszélgetést lehet hallani.

Botanikus kert képek

Aztán visszamentünk a szállodába és persze, ha már itt vagyunk gyakorlatilag a belvárosban, a folyó partján, akkor nem hagyhatjuk ki ezt sem. Megbeszéltük, hogy egy negyedórás sétára menjünk ki még… Na persze, ebből lett újabb két óra séta. (Este 8-kor is 35 fokos melegben.)

Downtown - Norfolk, VA

A haditengerészeti bázis miatt már itt a szálloda előtti részen is számos hadihajó áll/épül.
Lehet kompozni is (terveztük, de aztán nem fért bele az időbe). (A komp amúgy fél óránként jár és 2 USD egy irányba az ára. A retúrjegy 4 USD, az egész napos pedig 4,50 USD).
Felfedeztük az itt található hableányokat (mi ötöt találtunk). Van városnéző hajó is, de privát jachtokkal is tele a kikötő. Aztán kicsi sétával el lehet jutni a Tengerészeti Tudományos Múzeumhoz (Nauticus) illetve a 10 haditengerészeti múzeum egyike is itt van.
És itt horgonyoz a USS Wisconsin BB-64 névre hallgató csatahajó, mely Wisconsin állam után kapta a nevét. 1943-1991 között szolgálta a haditengerészetet és többek között a II. világháborúban és a koreai háborúban is részt vett.
Jelenleg múzeumként működik.

USS Wisconsin BB-64 - Norfolk, VA

Mi két éve a Wilmingtonban lévő hasonló csatahajón jártunk, azt megnéztük belülről is, ezért most ezt kihagytuk. Biztosan érdekes lett volna, de számomra a másik is nyomasztó élmény volt, így annyira nem bántuk, hogy ez most kimaradt. Kívülről viszont a lemenő nap fényében jó kis fotókat lőttünk róla.

A hajót megkerülve tovább folytatódik a sétány, mi is mentünk tovább, itt is sorakoznak további háborús emlékművek.

Downtown - Norfolk, VA

Bekeveredtünk egy japán étterem előtti részhez, ahol éppen valami fotózás és közös “tesióra” zajlott.
Aztán jött egy bácsi, aki kutyát sétáltatott és nagyon kedvesen hozzánk szólt, hogy ő itt a legrégebbi lakos és van-e bármi kérdésünk. Úgy meglepődtünk, hogy akkor ott nem volt kérdésünk… 😄 (utólag lett volna…)
Na aztán innen ugyebár még vissza is kellett jutni a szállodához, úgyhogy neki is indultunk! 😀 Ezt sem ilyen hosszúra terveztük, de ez lett belőle. Az adott pillanatban baromi fáradtak vagyunk, de utólag persze sosem bánjuk, hogy “még ezt is megnéztük”.

További képek

Iratkozzatok fel a YouTube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!