Detroit

Sy @ 2022-08-28 | 4 perc |

08/06/2022

Detroit az ország egyik legveszélyesebb városa, mégis izgatta a fantáziánkat, szerettük volna azt is megnézni. Túl sok időnk nem maradt rá egyébként, mert Lansing-ból másfél óra az út. Szóval kb. 1,5 óránk maradt, mielőtt a reptérre kellett indulnunk.
Azt beszéltük meg, hogy mindenképp rámegyünk a 8 mérföldes útra, mert az híres, illetve megnézzük a hidat, melyen át az ember máris Kanadában van.
A 8 mérföldes útról is még fél óra volt az utóbbi hely.

Detroit, MI

Antoine Laumet de La Mothe Cadillac volt a Mackinac-sziget parancsnoka, 1701-ben. Gyakorlatilag az ő nevéhez köthető az egykori Detroit megalapítása.
Engedélyt kapott a francia kormánytól, hogy erődöt építsen a folyóparton. A kereskedelmi profit miatt távol akarta tartani a vízi utat a britektől. (Az indiánokkal való kereskedelem nagyon jövedelmező volt!) A francia détroit szó jelentése szoros/tengerszoros.

Ma gondot okozna neki, hogy felismerje a várost, ahogy az is meglepné, hogy ismerik a nevét. 1902-ben ugyanis Henry Leland megalapította a Cadillac autómárkát, melyet a General Motors Amerika legismertebb luxusautójává tett. Ma is az egyik legismertebb autómárka a világon.
Detroit nagyon fontos központ lett. Felvette a versenyt San Francisco-val, New York-kal, Chicago-val!
Azonban az 1920-as években valami olyasmivel rendelkezett, amivel a többi állam nem.
1919-ben a kormány betiltotta a szeszes italok fogyasztását és forgalmazását is!
Pár évvel később is még érvényben volt ez a törvény. Detroit nagyon közel van Kanadához, a folyó túloldalán legális volt az alkoholfogyasztás, ebből pedig logikusan adódik, hogy megjelent a maffia és az alkoholcsempészek.
Akkoriban még csak a McArthur híd létezett, mely a Detroit folyó határhoz közeli részén található Detroit és Belle Isle között. Kanadába akkor még nem vezetett híd.
Belle Isle Park vagy röviden Bell Isle közkedvelt találkahely volt a helyiek számára, így aztán tökéletes helyszín volt az alkohol adás-vételére is.
Az 1800-as évek végén a város megbízta Frederick Law Olmsted-et, a Central Park megálmodóját, hogy tervezzen egy közparkot Bell Isle-ra. Albert Kahn építészt pedig arra kérték, hogy építsen egy díszes üvegházat, melyet Thomas Jefferson virginiai háza, a Monticello ihletett.
Az 1950-es években 600 orchideából álló gyűjtemény került ide, mely még ma is a kert dísze.
Az alkoholtilalom idején tehát ez volt a rumcsempészek tökéletes helyszíne, hogy a detroiti vevőkkel találkozzanak!

De a szeszt nem feltétlenül csak a McArthur hídon szállították. Rengeteg rum, vodka és whiskey hajón vagy kábeleken jutott át a folyón. Amikor a folyó befagyott, a csempészek gyalog jöttek vissza és a csizmájukba rejtették az italt.
Akkora mennyiségű alkohol érkezett, hogy az autógyártás után ez lett Detroit 2. legnagyobb iparága. A szesztilalom idején csempészett alkohol 75%-a a Detroit folyón át érkezett az országba.

1929-ben megnyitották az Ambassador hidat és onnan kezdve már kocsival is át lehetett menni a határon, ezáltal pedig sokkal könnyebb lett a csempészet.

Detroit, MI

Titkárok táskában, míg mások titkos kis rekeszekben szállították az árut. Egy elfogott férfi például egy rakomány tojást fújt ki és töltött meg vodkával és whiskyvel. Az 1920-as évek szeszcsempész technikái nagyon sok hasonlóságot mutatnak a drogcsempész technikákkal.
A határhoz való közelség pedig csak még inkább elősegítette az illegális behozatalt.
Az Ambassador híd a kereskedelem volumenét tekintve Észak-Amerika legforgalmasabb nemzetközi határátkelőhelye.
Érdekessége még, hogy egyike azon kevés hidaknak, mely magánkézben van. Egy multimilliomos teherszállító mágnás (volt) a tulajdonosa, aki 2020-ban halt meg.

Ez a másik helyszín, ahova mi is elmentünk Detroitban. A Riverside Parkba mentünk, ahol nagy lezárás volt (legalábbis ahonnan mi érkeztünk, ott nem lehetett tovább menni).
De volt egy parkoló, ott leparkoltunk, aztán sétáltunk. A parkban nagyon sokan voltak, piknikeztek, buliztak, élvezték a jó időt. Érdekes megfigyelés volt, hogy rajtunk kívül kizárólag afroamerikaiak voltak a parkban! 😀

Detroit, MI

Nagyon jó volt a hangulat amúgy, van játszótér, street workout, grillezőhely, hinta, nagyon helyes kis park. A híd túloldalán pedig már Kanada látható. Egy hatalmas kanadai zászló van kiterítve a szemközti parkban. Illetve tök jó a kilátás Detroit belvárosára is, jól látni a felhőkarcolókat.
Csináltunk néhány fotót, aztán indulni kellett. Innen már a reptérre vezetett az utunk, csak még tankoltunk!
(Úgy is le lehet adni, hogy ők tankolják tele, de erről még az elején kell nyilatkozni, illetve így sokkal magasabb áron tankolnak bele, szóval szerintünk nem éri meg.)
Innen fél óra alatt értünk a reptérre. Leadtuk az autót, minden rendben volt, majd a shuttle busszal átmentünk a repülőtérre.

Szóval mi most ennyit láttunk belőle, de azért egy-két fontos/érdekes dologról még így is szeretnék mesélni. Ezeket majd a következő posztban találjátok!

További képek

Map - Detroit, MI

Iratkozzatok fel a YouTube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!