Fülészet

Egy nagyon vitatott téma az USA-ban: az egészségügy.
Szerencsére nem sokszor kellett eddig igénybe vennünk, de tényleg igaz, hogy mindenképpen legyen az embernek biztosítása, mert még azzal is elég drága mulatság, ha az ember beteg, vagy bármi baja van.

A szemészetről már korábban írtunk, ott a kontaktlencse miatt kellett látogatást tennünk. Mostanra már egy kicsit több tapasztalatunk van, ezért néhány dologról be tudunk számolni.
Ez itt például egy régebbi sztori, de mostanra gyűlt össze annyi téma, hogy ideje legyen erről is mesélni.

2020 májusában egy igazán banális sztori miatt a fülészetetre kellett ellátogatnunk.
Emlékszem, egy hét szabadság állt előttünk, amikor is péntek este egyszer csak nem hallottam a jobb fülemre, olyan volt, mint amikor bedugul.
Iszonyúan nyomasztó volt, mintha víz alatt lett volna a fejem. Gondoltam, reméltem, abban bíztam, hogy hamar elmúlik.
De nem múlt. Így aztán a biztosító oldalán kerestünk egy szakorvost. Felhívtuk őket és következő hétre kaptunk időpontot.

Ez abszolút a COVID kellős közepén volt, így aztán azon túl, hogy időpontra kell menni, az volt a kérés, hogy a kocsiban kell várakozni, onnan kell telefonálni, hogy megérkeztünk. Mikor bementünk, egy csomó papírt ki kellett tölteni és itt előre kellett fizetni. Az első látogatás ára 195 USD volt.

A papírok kitöltése után alig pár percet kellett várni, máris szólítottak. Van egy recepció és zárt ajtó mögött van a rendelő és mindenféle vizsgáló szobák.
Egy gyors lázmérés után be is mentünk.
Itt nagyon alaposan kikérdeztek minket, mindent feljegyeztek a gépbe.
Ezt követően egy hallásvizsgálatra kellett menni.
Onnan pedig egy másik szobába kerültünk, ahol az orvost kellett várni.
Ez nagyon érdekes, hogy üldögélsz a szobában jó darabig, aztán konkrétan kopog az orvos, mielőtt bejönne (ez a szemészeten is így volt).
A doktornő megvizsgálta a fülemet, de igazából semmi extrát nem talált. Így kaptam antibiotikumot és valamilyen fülcseppet, majd egy hónap múlva kellett visszamennünk. Azt mondta a doktornő, ha nem lesz jobb, akkor majd valami röntgenre is el kell mennem.
A gyógyszerért és a fülcseppért meglepő módon nem kellett fizetni. (A biztosításunk által fedezve volt.) Ja és ha már itt tartunk, ezt is elmesélem, mert ez is nagyon más, mint otthon.

Amikor végeztünk a dokinál, meg kell adni egy gyógyszertárat, ami mondjuk közel van hozzád, ugyanis a receptet Te egyáltalán nem kapod kézhez, hanem egyből a gyógyszertárba továbbítják. Amikor a gyógyszered elkészül, vagy elérhető a gyógyszertárban, akkor erről értesítést kapsz és úgy mehetsz átvenni. Ezt mi először nem igazán értettük, ott vártuk, hogy megkapjuk a receptet. 😄
A gyógyszereket amúgy kiadagolják, pontosan annyi darabot kapsz, amennyi fel van írva, mindenre rá van írva személy szerint a neved és hogy miként kell szedni az adott gyógyszert. És igen, pont olyan sárga gyógyszeres fiolában adják, mint amit a filmekben lehet látni! 😀

prescription bottle

(Egyébként ez az egészségügyi - biztosítós rendszer még nem teljesen tiszta előttünk, hogy is van, hogy mit áll a biztosító, hogyan, mennyiért.) Mert a vizsgálatok ára, biztosítás nélkül egyébként elég húzós, az első vizsgálat ára kompletten valami 500 USD lett volna…)

Amúgy mindenki nagyon kedves volt velünk, minden kérdésre válaszoltak, ha valamit nem értettünk, türelmesen elmondták újból. A fültisztítással kapcsolatban pedig elmondta a doktornő, hogy a pálcika használata abszolút nem ajánlott. Nekünk a hidrogén peroxidot javasolta, ami nagyon olcsó, és rendkívül sok jó hatása van. Csak ezt nem reklámozzák, mivel olcsó… De ajánljuk figyelmetekbe!!

Na szóval az antibiotikum egyébként semmit sem használt. Ugyanúgy nem hallottam és a helyzet tényleg nagyon nyomasztó volt. Egy hónap múlva megjelentünk az újabb időponton, ahol ismét volt hallásvizsgálat, ekkor már allergia elleni gyógyszert is kaptam, hátha az majd segít.
A 2. alkalomtól kezdve egyébként 35 USD-t kellett fizetnünk minden alkalommal.

A 3. alkalomra három hét elteltével kellett menni.
Az autónk pont szervizben volt, így a kijelölt időpontban nem tudtunk volna menni, ezért új időpontot kértünk. Ez tök mázli volt, ugyanis azon a hétvégén valami csodával határos módon, de egyszer csak visszajött a hallásom, így az új időpontra már úgy mentünk, hogy végre újra hallottam. Iszonyú nagy megkönnyebbülés volt.

Ettől függetlenül ugyanúgy megcsinálták a hallásvizsgálatot, megnézték a fülemet és mindent továbbra is nagyon precízen adminisztráltak.
Utána abban állapodtunk meg, hogy még egy utókontrollra, 3 hónap múlva vissza kell mennem. Szerencsére utána már nem volt probléma.
Ekkor egyébként egy másik doktornő volt, de annyira durván tényleg precízen volt minden felírva, hogy tökre képben volt a doktornő.
Sőt szerencsére valahogy szóba került az asztmám is, ezért még arra is sikerült feliratni vele inhalátort. Ez óriási segítség volt, ugyanis már kezdtem kifogyni belőle és mivel a COVID miatt nem tudtunk hazautazni, ez kb. életmentő volt.
Ráadásul még ami szintén érdekes, hogy bizonyos recepteket úgy kap az ember, hogy újratölthetőek, vagyis több alkalommal is kiválthatóak.
Például az allergia gyógyszer is félévre volt felírva és mindig egy havi adagot lehet egyszerre kiváltani. És így az asztmás inhalátorból is kettőt tudtunk kiváltani.

Hát így zajlott a fülészetes kalandunk!

előző következő