A magyarországi ügyintézés utóélete

Sy @ 2022-03-22 | 5 perc |

Egy kis szösszenet még a banki ügyek margójára.

Talán emlékeztek, hogy az én esetemben az volt, hogy 30 napig (az elméleti megszűnési idő) ne érkezzen rá utalás.
Hát véletlenül érkezett. Kb. 4 nappal azután, hogy visszajöttünk Amerikába. Tehát esélyem sem volt személyesen megjelenni egy bankfiókban.
Tipikus.

Elmesélem a tortúrát, amivel mindez jár. Kezdjük azzal, hogy aki véletlenül utalt, megkérdezte a bankban, hogy mit lehet tenni. Neki tök mást mondtak, mint nekem.
(Neki azt, hogy nem kell amiatt aggódnom, hogy emiatt most nem fog megszűnni a számlám…)

Két opciót javasoltak:
Az egyik abszolút nem volt járható út, hiszen én semmilyen bankszámlaszámot nem adtam meg a bankban, kp-ben kifizették a nekem járó összeget, amikor bevonták a kártyámat és elméletileg lezárták a számlát.
A másik opció pedig az, hogy ő bemegy a bankba és visszahívja az utalását. Ebben is volt rizikó, hogy a bank majd keres engem, hogy ehhez hozzájáruljak.
Nyilván nem e-mailben fognak, a telefon pedig elég költséges mutatvány, ha a magyar számomat felveszem.
De mivel a másik út teljességgel kizárt volt, nyilván ezt választottam.

Miután az utalás vissza lett vonva, valóban hívtak is telefonon. Mondtam az embernek, hogy adjon egy telefonszámot, amin esetleg vissza tudom hívni, ha hirtelen lenullázódna a feltöltőkártyámon lévő összeg. Nyilvánvalóan nem lehet őket visszahívni… (Bezzeg ha ők akarnak valami reklámmal megkeresni.) Na mindegy is.
Szerencsére elmondta gyorsan, hogy mi van. De valójában a nagy semmiről szólt a beszélgetés. A tényállás hangzott el és hogy nekem mit kell majd tennem. Erről fogok kapni egy e-mailt. Kb. ennyi volt a mondanivaló.

Meg is érkezett az e-mail, melyben az szerepelt, hogy nekem egy terhelési felhatalmazást kell adnom. Ehhez pedig fáradjak be személyesen egy bankfiókba… (itt kezdett elgurulni a gyógyszerem), vagy lehet telefonon keresztül, amihez persze kell valami olyan PIN-kód, aminek a létezéséről sem tudok.
Oké, próbáljunk megnyugodni. (Nem sikerült!)

Na, akkor intézzünk először is egy ilyen PIN-kódot.
Felhívtam a telefonszámot, ahol kb. 10 percig a szokásos dumát lehet hallgatni: reklám, nyomd meg ezt a gombot, azt a gombot, felvétel készül a beszélgetésről, stb, stb…
Aztán sikerült egy ügyintézővel beszélni.
Elmondtam, hogy mi a szitu és kellene nekem egy ilyen PIN-kód. Jó, akkor igazoljam magamat.
Név, anyja neve, születési hely és idő. Ezzel megvoltunk, majd figyeljetek, mert itt a következő fordulat: kellene annak a fényképes igazolványnak a száma, amivel 120 évvel ezelőtt számlát nyitottam a bankban. Mivel otthon mindent személyi igazolvánnyal intéztem általában, így sejtettem, hogy itt is ez volt az az okmány. Csakhogy, aki olvasta az előző pár posztot, az biztos emlékszik, hogy otthon új személyi igazolványt csináltattam. Két nappal azután, hogy a bankszámlámat megszüntettem. Tehát én erről már nyilván nem tájékoztattam a bankot, hiszen nem volt rá okom.
Cserébe viszont akárhogy törtem a fejem, mire írtam le utoljára a régi személyim számát, semmi nem jutott eszembe.
Persze így nyilvánvalóan nem tudtunk továbblépni…
Nem nagyon voltam ideges!

Amit anno nem hoztunk magunkkal, azt otthon dobozolva hagytuk Hugiéknál (könyveket, iratokat, ilyesmiket). Ebből kellett valami, amíg otthon voltunk, így lehoztunk egy dobozt a padlásról. És tök nagy mázli, hogy még nem vittük vissza, ugyanis ebben talált Hugi egy papírt, amin rajta volt a személyi igazolványom száma.

Oké, akkor hívjuk újra a telefonszámot. Ugyanaz a duma, míg eljutunk az ügyintézőig, aki tök ugyanaz volt, mint 3 perccel előbb. Mondtam neki, hogy kb. 3 perce beszéltünk, mire ő: “én nagyon sokmindenkivel beszélek, szóval fogalmam sincs”… 3 perc múlva hívtam vissza, értitek! Nem 3 év múlva! Na mindegy is.
Aztán rájött, majd mondta, hogy oké, akkor elölről: név, anyja neve, születési dátum, hely, fényképes igazolvány száma…
Minden megvolt, bejutott a számlámba.

Egy 35-40 percnyi ügyintézés után végre kaptam egy PIN-kódot, melynek beütésével átkapcsoltak egy másik ügyintézőhöz, ahol ismét azonosítanom kellett magamat.
Miután mindez megtörtént, elmondtam, hogy miért telefonálok (úgy hogy a kapott e-mailben amúgy volt egy referenciaszám is, amit el kellett volna mondanom). De mire idáig eljutottunk volna, közölte velem a hölgy, hogy tartsam a vonalat, mert nem tudja, mit kell tenni, meg kell kérdeznie valakit.
Kb. 15 percig hallgattam a szuper zenét a vonalban.
Mire a legvégén elintéződött azzal, hogy “oké, meg is vagyunk akkor”.

Én viszont még szerettem volna tudni, hogy fogok értesülni arról, hogy visszament-e a pénz a feladóhoz, illetve arról még inkább, hogy fog kiderülni, hogy valóban megszűnt-e a számlám. Be tudok-e lépni még a netbankba? (Itt kedvesen kijavítottak, hogy George-nak szólítsam…) Majd mondták, hogy amikor lezárul, fogok kapni egy levelet, POSTAI ÚTON…

A pénz egyébként vissza lett utalva. A pénz visszahívásáért amúgy 3576 Ft-ot felszámoltak a tévesen utalónak. (Úgy, hogy a tévesen utalt összeg amúgy tök minimális volt, egy nagyságrendileg 20 000 Ft-os tételt képzeljetek el!!)

Én azonban még most sem tudom, hogy áll a számlám, megszűnt-e végre, vagy bármi… De remélem, hogy azóta már minden a helyére került!

Na de nehogy azt higgyétek, hogy Csibinek nincs története. Takarékbank: az utalás megérkezett, azon a napon, amikor vártuk. Hurrá! Azonban ezt megelőzően érkezett egy olyan sms is, hogy az egyenlege mínuszban van.

Mi nem csináltunk semmit, nem tudtuk, hogy ez jót jelent-e vagy sem.
Egészen addig, amíg nem beszéltem Hugival… Rajta keresztül kaptuk meg az infót, hogy a bankban valaki (ismét) hibázott és elfelejtette az összegből levonni a banki költséget.
Szóval azt be kellett fizetni még ahhoz, hogy aztán ténylegesen megszűnjön a számla.
Nem tudom, hogy történhet meg, hogy elfelejtik levonni belőle. Viszont ha így történik, akkor miért nem az fizeti ki, aki hibázott??
Na mindegy is, igazából szerencsére azóta ez a két ügy most már úgy néz, hogy megoldódott, csak szerettem volna elmesélni, hogy mennyire nem megy simán semmi sem… 😄

További két ügy azóta is folyamatban van, nem felhőtlen ez a lezárás. A hitekártyához tartozó számlaszám zárása és az erstés lakastakarékból származó megtakarítás is remélhetőleg mielőbb megoldódik.


Iratkozzatok fel a Youtube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!

előző következő