A kaliforniai út költségei

Sy @ 2022-07-09 | 6 perc |

Összegzésül most is úgy éreztük mint legutóbb, hogy Kaliforniát nem lehet nem szeretni.
Változatos, sokszínű, csodálatos. Hatalmas pálmák, színes növények, óceán, bálnák, sivatag, nemzeti parkok - nem tudom mennyi idő kellene ahhoz, hogy legalább valamennyire megismerje az ember ezt az államot.
Éppen múltkor olvastam egy amerikai csoportban egy kommentet, ahol valaki pont ugyanezt kérdezte, és egy néni azt válaszolta, hogy ő 50 éve él Kaliforniában, de még mindig nem látott mindent…
Még van dolgunk akkor, azt hiszem. 😄

Redlands, CA
Redlands

Ezenkívül pedig ilyesmiről még nem írtunk, de tekintettel arra, hogy mennyire megváltoztak a dolgok körülöttünk, úgy gondoltuk, hogy most írunk egy kicsit arról, hogy mennyibe is került ez az utazás.
Szoktunk írni a posztokba belépőárakat, kaja árakat, parkoló árakat külön-külön és most szándékosan még részletesebben tettük ezt.
Én úgy érzem, hogy van a 2022 január előtti élet és van az, ami most van. Az utóbbi időben sok posztot írtunk az árak alakulásáról itt Amerikában, amit a saját bőrünkön is tapasztalunk. Írtunk általánosságban, a benzinről, a bolti árakról, a lakhatás költségeiről, és arról is, hogy nagyvonalakban az utazásokat milyen szinten érinti az infláció és a gazdasági válság…
Nyilván az egész világon mindenki érzi ugyanezt.
Mi erről tudunk érdemben szólni, hiszen itt élünk és nap mint nap szembesülünk ezekkel a dolgokkal.

Számunkra az utazás egy nagyon fontos dolog, amiről nem tudunk és nem is akarunk lemondani. Ha kell akkor máson spórolunk, de nem fogunk erről is lemondani. Az elmúlt 2-2,5 év éppen elég lemondással járt az egész világon mindenki számára.
Nyilván sejteni lehetett, hogy ennek a COVID-őrületnek a levét még csak akkor isszuk majd igazán, amikor maga a járvány “végetér” (aztán még ez sem biztos - mármint, hogy hagyják, hogy véget érjen…).

Ez az út sokba került. Nem kicsit, nagyon. És nem azért, mert szórjuk a pénzt! Sőt!!
Ahogy az utóbbi időben többször is említettem, szerintem irreálisan szálltak el az árak.
Kaptunk olyan megjegyzést, hogy jó-jó, de ehhez kell anyagi forrás is. Persze, és mihez nem, ha megkérdezhetem?? Ha az ember csak a Balatonra utazik, ahhoz is kell.
Kinek mi a fontos, ugyebár? Mi nem dohányzunk, nem iszunk. Ha arról van szó, kevesebb ruhát veszünk, de mindenről nem fogunk lemondani. Mi jó ideje élményeket gyűjtünk már.

Palm Springs, CA
Palm Springs

Mivel Csibinek céges ügyben mindenképpen utaznia kellett, ezért még mindig így volt a leglogikusabb döntés, hogy együtt megyünk és kihasználjuk ezt a lehetőséget és megtoldjuk egy hét szabadsággal is.
Ha nem lett volna ez a céges utazás, akkor valószínűleg most nem megyünk Kaliforniába.
Májusban már megvolt a repülőjegyünk, amit az utazás előtt két nappal kellett lemondani, mert valaki COVID-os lett a kaliforniai raktárban.
Pont a kiszámíthatatlanság miatt nem sokkal előtte vettük a repülőjegyet. Akkor 970 USD-be került.
Mivel céges út, Csibiét a cég fizeti, ezért ha úgy vesszük nem is annyira drága, mert a 970-et ha elosztjuk kettővel, akkor máris szimpatikusabb összeget kapunk.
Ez az út elmaradt és két héttel később (az újabb várható út előtt, két héttel) vettünk újra repülőjegyet. Két héttel később Los Angelesbe ugyanaz a repülőjegy 1130 USD lett… Elkeserítő! Itt úgy spóroltunk, hogy végül nem Los Angelesbe vettünk jegyet, hanem a kaliforniai Ontario-ba, mert az közelebb van Redlands városához, ahova a projekt miatt utaztunk. Ez a repjegy végül 730 USD lett.
A szállás az első hétre céges költség, mert az mindegy, hányan vagyunk a szobában.
Egyébként az érdekesség kedvéért elárulom, hogy a Residence Inn-ben 1813 USD volt a szállás 8 éjszakára. Ez egyébként olcsóbb, mint a másik 7 éjszaka, amit saját zsebből fizettünk már, holott szerintem a Residence Inn klasszisokkal jobb és kényelmesebb szálloda, mint a másik kettő. A reggeli benne van a szobaárban és Csibi kajáját ilyenkor a cég fizeti, tehát az első héten csak az került plusz pénzbe, amit nekem vagy miattam vettünk, hogy napközben tudjak enni. De egyébként Csibi sokszor tudott hazahozni is kaját, mert kaptak napközben csomó mindent.
Szóval ezzel amúgy a cégnek is spóroltunk, ráadásul mivel betegek is lettünk, nem nagyon volt kedvünk enni, ezért most nagyon keveset költöttünk ételre.
Cserébe viszont vennünk kellett lázmérőt, gyógyszert, cukorkát és teát. - Ezt természetesen saját pénzből, nem céges költségre.
Az autóbérlés a céges hétre: 470 USD (8 nap).

Residence Inn - Redlands, CA
Residence Inn - Redlands

Az első hét elteltével volt egy éjszaka Palm Springsben a Best Western szállodában 290 USD-ért.
Az autóbérlés a szabadság hetére: 320 USD (7 nap, ebből egy nap ráadásul ingyenes volt, mert összegyűlt annyi autóbérlésünk az elmúlt időszakban).
A legnagyobb tétel a Santa Barbarában töltött 6 éjszaka a Best Western szállodában: 1966 USD.
Na szerintem ez sok(k)!!! Nagyon soknak tartom.

Best Western - Goleta, CA
Best Western - Goleta

Itt elmondom, ahogy egyszer már korábban is meséltem, hogy mi alapvetően max. 3 csillagos szállodába megyünk, mert az igényeinknek abszolút megfelel mindig. Itt Amerikában egy 3 csillagos szálloda már teljesen jónak mondható.
Mi mindketten szegény családban nőttünk fel és szerintem tudjuk a pénz értékét, sokszor beszélünk arról, hogy “sajnálunk magunktól” dolgokat… Pont azért, mert úgy nőttünk fel, hogy megtanultuk, hogy a szüleink mennyit dolgoztak értünk, miattunk és láttuk, hogy küzdenek a dolgokkal. Én emlékszem, hogy annak idején színes utazási magazinokból saját kezűleg készítettem borítékokat és felcimkéztem őket a szerint, hogy éppen mire gyűjtöttem pénzt. Volt “telefon”, “fényképező” és minden más, amit szeretem volna, “nyaralás” boríték pedig mindig volt. Ha kellett átcsoportosítottam a benne lévő összegeket, de végül mindig mindent meg tudtam venni, amire vágytam.
Na de visszatérve ide: sosem választunk “luxust” sehol igazából! (Azért írom idézőjelbe, mert erről is az a véleményem, hogy kinek mi számít luxusnak.)
Egyszer voltunk Floridában a Naples Grande Beach Resortban két éjszakát 78.000 Ft-ért!! Na az egy 4*-os szálloda volt és mivel megdöbbentően alacsonynak találtuk az árat, azért mondtunk rá igent! 😄

Naples Grande Beach Resortn - Naples, FL
Naples Grande Beach Resort - Naples, FL

(Jó, ez 2017-ben volt, csak a viszonyítás miatt teszem ezt hozzá.)
Számunkra a 170-180 USD/éjszaka az, amire még azt mondtuk, hogy oké… Na, ilyen árat most szinte lehetetlen találni. Bostonban egy 3 csillagos szállodában, szezonon kívül 450 USD/éj az akciós ár.
Szóval teljesen megbolondultak szerintem egyébként.

És ami ezen az utazáson szerintem szintén nagyon sokba került az a benzin: 150 USD-ért tankoltunk.
Alapvetően kétszer kellett tankolni, mindkétszer 70 USD körüli összegért tudtunk.
Gallononként (3.8 l) 6 USD felett van a benzin ára Kaliforniában (Észak-Karolinában 4 - 4.50) ami 2020 év elején 3 - 3.50 volt (akkor 2 - 2.50 volt Észak-Karolinában).

Gas prices - California

A boltban 160 dollárt költöttünk: ez főleg víz, ital, gyümölcs és ilyesmik vásárlását jelenti.
Ami a kaját illeti (kávékat is beleértve): 330 USD mindenestül. Az étel-ital így összesen 490 USD ami ~35 USD/nap/fő, ami nem sok, tekintettel arra, hogy 2017-ben a floridai utazásunknál 30 USD/nap/fő volt a terv és ehhez is tartottuk magunkat.
Lehetőség szerint mindig úgy foglalunk szállást, hogy a reggeli benne legyen az árban. Ha megreggelizünk, akkor mi utána kibírjuk úgy, hogy azon kívül csak egyszer étkezünk.
És ahogy már meséltem, gyakran kérünk közösen ételt, amit elfelezünk. Ráadásul ezt is úgy, hogy egy előételt és egy főételt és már meg is vagyunk.

Benchmark Eatery - Santa Barbara, CA
Benchmark Eatery - Santa Barbara

A parkolás 23 USD lett, itt is próbáltunk minél okosabban - ingyenes parkolót keresni, ahol csak lehetett, vagy legalábbis nem a legdrágább helyeken parkolni.

Nagyon sok ingyenes programon voltunk, ami fizetős volt, az általában 5, 7 vagy 15 USD/fő áron ment.
A legdrágább program a bálnales volt, 246 USD kettőnknek.
A többi az olcsó volt.

Összességében ~4400 USD volt a teljes "kiruccanás" - kizárólag a szabadság része, tehát ami teljes mértékben a mi költségünk.
Szerintem egy egyhetes nyaralásért ez tényleg sok pénz, pedig amint láthatjátok semmi extra, luxi költés nem volt benne.

Kategória Összeg (USD)
Szállás 2256.13
Uber 29.96
Összesen 4424.58

Iratkozzatok fel a YouTube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!