Irány Hawaii!

Sy @ 2024-02-05 | 5 perc |

Mi elsősorban a bálnák miatt utaztunk Hawaii-ra, de nagy dilemmában voltunk, hogy ha már ilyen messzire megyünk, akkor több szigetet is jó lenne megnézni, hiszen ki tudja, mikor jutunk legközelebb el egy ilyen helyre. A bálnákat főleg Mauin lehet látni.
Amikor a szállás árakat néztem először, akkor azonban gyorsan elbizonytalanodtam, mert mindenhol 1 000 USD felett voltak az árak - éjszakára értendő!!!! Tudtuk, hogy Hawaii drága, de ezt azért erős túlzásnak éreztük.
Akkor megnéztem Oahu szigetét, Honolulut, ahol egyébként sokkal barátságosabbnak tűntek az árak. És bár mint említettem, azt is szívesen megnéztük volna, de azért csak a bálnák felé húzott a szívünk.
Csibi elkezdett Airbnb árakat nézegetni, és azok sem voltak olcsók, de mégis nagyságrendekkel alacsonyabb áron lehetett találni. Azt is kitanulmányozta, hogy a sziget melyik részén mozognak a bálnák, és akkor már nagyon leszűkítettük a kört és kb. 5 lakás közül kellett dönteni.
Itt pár dolláros különbségek voltak, a lakásokat tekintve pedig csupán apróságok, szóval a döntés megszületett.

November végén megvettük a repülőjegyet (853,10 USD/fő) és lefoglaltuk a szállást is (amit két részletben rendeztünk: 1 728,97 USD novemberben a foglaláskor és 2 329,71 USD januárban - összesen 4 058,68 USD).
Már van közvetlen repülőjárat Charlotte és Hawaii között, de ha jól tudom, csak Honolulu-ba. Viszont mi mindenképpen szerettünk volna egy átszállást, hogy kicsit elviselhetőbb legyen a távolság. (7 456 km Charlotte-Maui távolság, Budapest 7 856 km. Szóval nagyjából azonos távolságra vannak.)
Ezért odafelé Phoenix-ben szálltunk át. Ez hivatalosan 4 óra 41 perces utazás.
A repülőgépünk január 20-án reggel fél 8-kor indult, így 5 órára kértünk Ubert (ami ilyen korai órákban a szokásos 40-50 USD körül volt), pont időben meg is érkeztünk a repülőtérre.
Charlotte-ban nagy átépítések zajlanak a repülőtéren, mi a most már felújított részen, középen haladtunk át. Szokás szerint elég nagy sorbanállás volt, de szerencsére viszonylag gyorsan haladtunk. Mindenféle fennakadás nélkül hamar átjutottunk a biztonsági ellenőrzésen.

CLT - Charlotte, NC

Ezúttal a Starbucksban szerettünk volna reggelit venni, ami utólag nem volt olyan nagyon jó döntés… 😄

Korán reggel még nincs nyitva minden, ezen a részen van a Starbucks és a bageles, meg talán valami beülős hely. Most a Starbucks-ot választottuk. Óriási sor volt, ami még ráadásul lassan is haladt. Rendeltünk egy kávét és két szendvicset, mondták, hogy 20 percet kell várni a szendvicsre, mert úgy feltorlódott a sor.
Oké, akkor addig visszasétáltunk a kapuhoz, leültünk egy helyre és Csibi kb. 15 perc múlva visszament a szendvicsért. De utána meg nem akart előkerülni. Már nem tudtam elképzelni, hogy mi történt. Felhívtam, mire mondta, hogy már olyan "régen" ott állt a szendvicsünk, hogy kidobták… és most újat készítenek. Ezért várni kell.
Így történt, hogy megenni már nem is maradt idő, mert még gyorsan elszaladtam mosdóba, de közben már elkezdődött a beszállás is.

CLT - Charlotte, NC

Itt jegyzem meg, ami aztán egész úton többször is megerősítést nyert, hogy a repjegyárak az egekben vannak, de az első osztály fullon van mindig, mindenhol!
Mi a main cabinba szoktunk jegyet venni, ami nem a legolcsóbb, viszont ezt lehet módosítani, lemondani, így a biztonság kedvéért mi ezt szoktuk venni. Ezzel, illetve azért mert törzsutasok vagyunk a 6. csoporttal szoktunk beszállni, ami az első csoport a business, priority és egyéb feláras csoportok után.
Valahol a repülő közepén volt a helyünk. A repülő viszonylag tele volt, de akadtak azért üres helyek is.

Somewhere on the way to Arizona

Az ember odafelé még izgatott, ezért szerintem könnyebben telik az idő. Az úton kaptunk egy kis zacskó perecet és kétszer hoztak innivalót.
Én az ablak mellett ülve élveztem a különböző tájakat, a jól kivehető hegyeket, a sivatagos részeket. A térképen tudtam nagyjából követni, hogy éppen melyik állam felett haladunk.
Csibi persze filmet nézett! 😀

Somewhere over Arizona

Végre megérkeztünk Phoenix-be, helyi idő szerint 10 óra után valamikor. (Itt most kicsit zavaros volt, hogy ennyit ugráltunk az időben!)

Szóval leszálltunk, szerencsére itt nem volt már köztes ellenőrzés és a kapu is nagyon közel volt. Gyorsan kerestünk valami ennivalót, mert úgy sejtettük, hogy hiába lesz majdnem 7 órás utazás, ott sem kapunk majd semmilyen ételt. Ettünk egy kicsit, és mire a kapuhoz értünk, már a 4. csoport szállt be. A repülő hivatalosan 11:50-kor indult.
El is indultunk szépen, de azt vettük észre, hogy “jé, itt már voltunk”… ugyanis csak tekergett a repülő, aztán mondta is a pilóta, hogy a víztartály nyílása nyitva maradt és most visszagurulunk valahova, ahol ellenőrzik a dolgot. Utólag kiderült, hogy szerencsére zárva volt, csak a szenzor jelezte, hogy nyitva van. Mindegy, szerintem a biztonság a legfontosabb, úgyhogy jó, hogy ellenőrizték.

A repülő tele volt, de azért voltak még üres helyek itt is. Az előttünk lévő sor például teljesen üres volt, egy nő átkérte oda magát.
Mi jobban örültünk volna, ha a mellettünk lévő muki átül oda, de mire ez mondjuk megtörténhetett volna, addigra a néni elfeküdt… 😀
Az utazás nagyon fárasztó volt, de szerencsére azért nem tűnt annyira nagyon brutálisan hosszúnak. Hivatalosan 6 óra 50 perc a repülési idő.

Leszállás előtt háztartásonként egy formanyomtatványt osztottak ki, ami hasonló ahhoz, amit korábban az USA-ba való beutazáskor, az útlevél ellenőrzés előtt kellett kitölteni. Olyan kérdéseket tartalmaz például, hogy “Miért jössz ide, hány éjszakát töltesz itt, mi a tartózkodási címed, melyik sziget(ek)re mész, viszel-e be zöldséget és/vagy gyümölcsöt.”

Hawaii entry form

Kb. 16 órakor érkeztünk meg helyi idő szerint. (Charlotte és Maui között -5 óra az időeltolódás.)
A repülőtér ránézésre is picike és kicsit olyan, mintha időutazáson vettél volna részt. A mostanában látott repülőterekhez képest olyan kis régimódinak tűnik.

OGG - Kahului, HI

Egy csomó nyitott része van és egyszercsak máris a pálmafák között találod magad!

Nagyon hamar kijutottunk, innen pedig egy kis troli-villamossal lehet eljutni az autókölcsönzőig. Két megállót kell menni és már ott is vagy.

Az alkalmazottak hawaii ingben szaladgálnak. Mivel mi tagok vagyunk a National autókölcsönzőnél, ezért itt is az volt, hogy mondta a fickó, hogy honnan választhatunk. Csibi azonnal kiszúrt egy Dodge-ot.

OGG - National - Kahului, HI

Ez gyors volt! Berámoltuk a cuccainkat és indultunk is!

Hello Aloha State, Welcome to Maui!

OGG - Kahalui, HI

Iratkozzatok fel a YouTube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!