Nézzük mi történt május óta a zöldkártyánk ügyében.
Májusban azt írtam, hogy majd kb. júniusban kapunk egy visszaigazolást a kérelemről, amely arról tartalmaz információt, hogy miként tudjuk online nyomonkövetni az ügyünket.
Ez végül augusztus végén érkezett meg.
Június 24-én szembesültünk az első problémával, amikor arról tájékoztattak minket, hogy az egész kérelmi csomagunkat visszadobták, mert nem lett befizetve a kérelem díja. A kapcsolattartónk szerint pont a papírjaink beadása előtt emelkedtek a díjak, amit a cég nem tudott lereagálni. Emiatt mindent papírt ismét be kellett adni. Viszont ezt akkor nem lehetett megtenni, mert az eredeti befogadó nyilatkozat még mindig nem érkezett meg, ami azért fontos, mert ügyiratszámra hivatkozva kell minden további ügyet intézni. Úgyhogy vártunk.
Kb. egy héten belül megkérkezett a várt levél, ami tartalmazta az ügyiratszámot és ennek felhasználásával a papírjainkat ismét elküldték a díj befizetése után.
Két napra rá azonban szólt a cég, hogy ugyan elküldték a papírokat, de nem fogják elfogadni őket, mert már nem "frissek". Az eredeti kérelem benyújtása óta már túl sok idő telt el. Ezért újra alá kell írni a papírokat. Úgyhogy nyomtattam, aláírtuk, postáztuk is másnap.
Ezt követően, július elején kaptunk levelet a biometrikus adatok rögzítésével kapcsolatban. Július 19-én 8 órakor egy (szerencsére) közeli kirendeltségen kellett megjelenni a levéllel, a levélben található formanyomtatvánnyal (amiben leginkább csak az alapadatokat kellett felvezetni) és okmányainkkal. (Az épület mellett korábban már többször is elsétáltunk, csak akkor még nem tuduk, hogy milyen épület ez.)
Időben érkeztünk, mert sok emberre számítottunk.
A tömeg nem volt vészes. Az épület előtt várakoztunk, és pontosan 8-kor mindenkit beengedtek, ahol sorba kellett állni. A "recepciós" rögzített valamit, átnézte a kitöltött formanyomtatványainkat és okmányainkat. Amikor kész volt, mondta, hogy hova menjünk várakozni.
Az egész hely egy nagy tér. A bejárattól lehet látni a "recepciót" és a kis fülkéket, ahol az ügyintézés történik; előtte pedig sok szék van elhelyezve. Van mosdó is, ami Szilvi szerint teljesen kulturáltan néz ki. Leültünk és vártunk kb. 2 percet aztán már mehettünk is. Fénykép, adatrögzítés, ujjlenyomat vétel. Utóbbi akkurátusabbnak tűnt, mint amit a reptéren tapasztaltunk bármikor.
Ha jól emlékszem, 20 percen belül már az épületen kívül voltunk. Meglepően gyors volt és ami még fontosabb, hogy mindenki nagyon kedves és segítőkész volt. Teljes ellentettje annak, amit 2019-ben tapasztaltam (SSN-t intéztem: nagyon sok ember volt, nagyon sokat várakoztam és az ügyintéző sem volt se túl kedves, se túl segítőkész).
Aztán még ebben a hónapban és augusztusban sokféle értesítés érkezett, mert két adag papírt kaptak a bevándorlásiak. Ezenkívül jött mindenféle befogadó nyilatkozat a különböző kérelmekhez, meg jöttek eluasítások is. Nekünk nehéz volt követni, hogy akkor most mi jó és mi nem jó. Néhány visszautasításra számítottunk, mert tudtuk, hogy a régi dátumozású papírokat visszadobják.
Augusztus elején pedig jött egy a megszokottól eltérő értesítés is, miszerint az E-Verify rendszerben tárolt adatok és a benyújtott kérelem nem egyezik, ezért javítani kell őket.
Értesítettem a jogi képviseletet és a munkáltatót is, mert nem tudtam mi az E-Verify. Mint kiderült, ezt a munkáltató használja. A rendszert az USA egyik minisztériuma üzemelteti és a munkáltatónak kell rögzíteni az alkalmazottak adatait.
Cégen belül ment a levelezés és az volt az érzésem, hogy nem tudják, mit is kellene tenni. Pár nap elteltével végül az egyik HR-es kolléga átküldött egy levelet, ami hasonló volt az enyémhez, de több adatot tartalmazott. Abból nekem egyből kiderült, hogy a cég rossz SSN-t rögzített és azt kell javítani. Ezt hiába mondtam, elküldtek a Socaial Security Administration (SSA) kirendeltségére, hogy én tegyem rendbe az adataimat egy ügyintéző segítségével.
Mivel az SSA-val már 2019-ben rossz tapasztalatom volt, nem akartam ugyanoda menni, ezért másik településen néztem kirendeltséget. A szomszédos városban találtam is (a térkép szerint jó értékeléssel), és augusztus 7-én reggel egyből odamentem nyitásra. Borús reggel volt, páran az autójukban várakoztak a parkoló előtt, én meg az ajtónál vártam a nyitást. Észrevettem, hogy online már be is lehet jelentkezni, lehet sorszámot "húzni".
A hivatal időben nyitott, és pár perc múlva, másodikként sorra is kerültem. Persze nem tudtak segíteni, mert ezt a munkáltatónak kell elintézni, de legalább megerősítették az infómat, miszerint az SSN rossz.
Szerencsére nem kellett sokat várnom, és jó volt, hogy időpont nélkül is hamar sorra kerültem, ill. hogy ilyen egyszerű online megoldással igyekeznek segíteni.
Az SSN-t közösen korrigáltuk a munkahelyemen, miután elmeséltem az SSA-s történetemet.
Augusztus közepén a jogi képviselet megkapta az eredeti állandó munkavállalói engedélyt, én pedig annak másolatát.
A jelenlegi munkáltatói engedély a vízumomhoz kötött, ami 2025 februárjában lejár. Az új, állandó munkavállalói engedély abban segít, hogy ha esetleg elhúzódna az ügyünk, akkor február után is tudok dolgozni. A vízum ugyan lejár februárban, de további hat hónapig az országban lehet vele tartózkodni. A lejárat után újbóli belépésre nem jogosít, de amíg az országban vagyok, addig nincs gond és dolgozni is tudok.
Jelenleg eddig jutottunk; most várakozunk. További teendőnk nincs és egyéb problémáról sem tudunk. Reméljük ennyi probléma elég volt és innen már sima lesz.
Iratkozzatok fel a Youtube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!