A magyarországi ügyintézés utóélete 2.

Sy @ 2023-09-10 | 5 perc |

Erről a témáról - sajnos - már többször kellett mesélnünk. Március végén-április elején voltunk otthon, most szeptembert írunk és talán mostanra mondhatjuk, hogy a dolgok elrendeződtek.

Áram - MVM

A leghamarabb a villany intéződött el, itt annyi volt a “probléma”, hogy az online ügyintézés ellenére papír alapon kellett postázgatni dolgokat. De legalább megoldódott.

Víz - Fővárosi Vízművek

A víz esetén semmilyen reakciót nem kaptunk, Csibi írt egy e-mailt másfél hónap elteltével, hogy mégis mi a szitu, hogy áll az ügy és pár napra rá kaptunk egy levelet a lakóktól (akik a mi lakásunkban laknak), szóval nem apukájának a címére ment!! Hozzánk jött a vízszámla, úgy hogy nem volt szerződés, és ez a budaörsi cím sehol nem volt feltüntetve az átíráskor. Egy teljesen másik levelezési cím volt megadva, de azt érdekes módon nem használták. Azt is figyelmen kívül hagyták, hogy átíráskor kértük, hogy az elszámolás elektronikus legyen.
A számla érkezése után viszont legalább mindent sikerült már online intézni.

Internet és TV szolgáltatás - Vodafone

Na, a Vodafone, amiről azt hittük, hogy minden rendben van, hiszen személyesen minden elintéztünk és biztosítottak minket arról, hogy nincs már semmi teendő.
Tehát a vizes számlával kb. egy időben tőlük is jött egy levél (szintén a MI budaörsi címünkre, de Csibi apukájának a nevére!! - nem tudjuk, ezt így honnan szedték), hogy a fennálló kintlévőséget rendezzük, és ha x napon belül nem tesszük meg, akkor késedelmi kamatot meg ki tudja még mi mindent akarnak kiszámlázni…
Erre Csibi írt nekik egy szívhez szóló levelet, hogy mégis ki mire gondolt… Azt válaszolták, hogy az ügy megszüntetése folyamatban van és szíves türelmünket kérik.
(Azóta egyébként semmi további tájékoztatást nem kaptunk!)

Bank - Unicredit Bank

A bankos sztori a papírfecnis bohóckodást leszámítva viszonylag simán zajlott.
A néni elpostázta Hugiékhoz a kis formanyomtatványt (több példányban), Hugi kipostázta nekünk, mi pedig visszaküldtük közvetlenül a banknak (44.70 USD). A néni persze pont szabadságon volt, de amint visszatért átutalta a pénzt és lezárta a bankszámlát.

Gáz - MVM

Na és a leggázabb sztori az a gázos történet.
Először is, ahogy legutóbb írtuk, elkezdődött a kommunikáció a szolgáltatóval.
A sokadik e-mail után az lett a javasolt megoldás, hogy Csibi apukájának túlfizetését át tudják vezetni, vagy elutalják Csibinek és ezt követően lehet majd rendezni a dolgokat (átírást és a befizetéseket).
Azt választottuk, hogy utalják át, hogy teljesen tiszta lappal induljunk és a lejelentett óraállás alapján legyen rendezve 2022 augusztusától a számla.
Az átutalás nem sikerült, mert azt találták ki, hogy szerintük Csibinek valamiféle gyűjtőszámlája van. Hogy ez honnan jött nekik, azt még most sem értjük. Lényeg a lényeg, hogy megadtuk a Tesóm számlaszámát és arra el tudták utalni. Nagyságrendileg 200 000 Ft túlfizetése volt Csibi apukájának.

Ezt követően lejelentettük az óraállást, mire kaptunk egy 700 000 Ft-os (igen, jól látjátok, egy 700 000 Ft-os) számlát!!
A számlából annyit sikerült nekünk kideríteni - azon felül, hogy ránézésre is rossz - hogy az utolsó szolgáltatói leolvasás óta (2022 augusztus) felhalmozott fogyasztást a szolgáltató úgy gondolta, hogy az átírás dátumától (2023. március vége) a lejelentett óraállásig (2023 június vége), ami HÁROM hónapot jelent - számolja el.
A három hónapra besűrített elszámolás végül úgy alakult, hogy az 1000 m3 legnagyobb része a normál ár 8x-osával lett elszámolva (normál ár: 2 Ft / m3, a piaci ár pedig 17 Ft/m3).
Ezt követően írtunk egy reklamációs levelet, ahol kifejtettük a problémát, amire az volt a válasz, hogy, idézem: “a számlát részletben is be lehet fizetni, amennyiben jogosultak vagyunk rá”. (Pofám leszakad, de komolyan.)
A következő lépés az volt, hogy újra írtunk az ügyfélszolgálatnak, Csibi Tesója pedig bement a budaörsi ügyfélszolgálatra, ahol - mily meglepő - nem tudtak segíteni. Majd ezt követően elment Bp-en a fehérvári úti ügyfélszolgálatra, ahol szintén NEM tudtak neki segíteni. Illetve talán azt segítségnek nevezném, hogy annyit elmondtak, milyen kulcsszavakat írjunk az ügyfélszolgálatuknak.
Kicsit nevetséges, hogy a néni ott ül az ügyfélszolgálaton, de nem tud segíteni, majd elmondja, hogy mit írjál ugyanannak az ügyfélszolgálatnak… Nonszensz!
Ez alapján írtunk egy újabb levelet az ügyfélszolgálatnak, ahol az egész átírás felülvizsgálatát kezdeményeztük. Ez a levél végre egy értelmes ügyintézőhöz került, mert mindent korrigált, úgy ahogy azt az átírás kezdeményezésekor kellett volna tennie.
Elkészítette Csibi apukájának a végelszámoló számláját, ami kb. 100 000 Ft volt, stornózta az átírás utáni összes számlát (az ominózus 700 000 Ft-os számlát is, természetesen), és elkészítette az átírás utáni időszakra vonatkozó számlát (kb. 20 000 Ft).
Hát így oldódott meg ez a történet…

Csak viszonyításképpen mondunk két itteni esetet is

  • Duke Energy
    Éppen hontalanul voltunk, amikor Csibi intézte a beköltözéshez szükséges dolgokat. Egyik ilyen az áramszolgáltatás volt, hogy rendben legyen mire beköltözünk. Csibi a munkában, az egyik szünetben telefonált, ahol elmondta mire van szüksége. Az ügyintéző rögzítette az adatokat (név, születési dátum, cím, telefonszám, e-mail cím) és elindította a folyamatot. A telefonos ügyintézés várakozással együtt 10 perc volt. E-mailen érkezett egy díjbekérő 100 USD-ről, amit minden új ügyfélnek be kell fizetni (ez a kaució, amit egy év után jóváírnak). Amint befizettük, pár napra rá megvolt minden. A beköltözésre!! Nem utána! Szerződés, online hozzáférés.
  • A Niagarás kiránduláskor volt egy kis malőr, aki olvasta, biztos emlékszik. A bérelt autóba bezártuk a kulcsot és nem tudtuk kinyitni az autót. Telefonon segítséget kértünk. Annak a díja, hogy valaki kijöjjön és kinyissa az ajtót 70 USD. A telefonálás után kb. két perccel sikerült kinyitnunk az autót, ezért újra telefonáltunk és az ügyintézővel töröltettük a kérést.
    Ennek ellenére kiszámlázták / levonták a 70 USD-t. Csibi még a repülőtéren azonnal írt egy e-mailt az ügyfélszolgálatnak, amire két napon belül válaszoltak, hogy továbbították a buffaloi irodának a reklamációt, és újabb két napon belül visszakaptuk a pénzt, sőt valamilyen oknál fogva nem 70 USD-t, hanem 90 USD-t utaltak vissza.
    Nem kellett senkit felhívni, köröket futni.

Ingatlan minősítése, rendeltetésének megváltoztása

A budaörsi család ház "hétvégi telek" rendeltetésének megváltoztása "családi házra" azonban még folyamatban van. Budaörs és Budakeszi levelezik, de semmi eredmény sincs. Egy régi, 2003-as határozatról sikerült kapnunk egy hiteles másolatot, ami szerintünk nem jogerős, mert a határozat ellen 15 napon belül lehet fellebbezni. Azóta nyilván eltelt 15 nap, meg 10 év, de jogerős határozatnak nyoma sincs, mert valaki nem csinálta meg a dolgát. Jelenleg sem a Budaörsi Önkormányzat, sem a Budakeszi Járási Hivatal nem akar/tud kiállítani egy jogerős határozatot. Ha volt fellebbezés, hol van, ha nem volt akkor miért nehéz elkészíteni a végleges határozatot?

Itt tartunk.


Iratkozzatok fel a YouTube csatornánkra és kövessetek minket az Instagramon is!

előző következő